A gyerekek még nem tudnak mérlegelni, ők csak azt csinálják, amit a szülőktől látnak, illetve ami felkelti a figyelmüket. 

1. Egy kis varázslat

A gyerekek mindent szívesebben csinálnak, ha van benne egy kis játék, egy kis csoda, úgyhogy ideje elővenni a kreatív oldaladat és mesevilágot varázsolni az asztalra. Nem kell olyan nagy dologra gondolni, már egy mosolygó szendvics, vagy egy zöldségfa is sokat jelent. 

Forrás: Thinkstock

2. Irány a zöldségbolt!

A gyerekeket a kíváncsiságuk vezeti, így ezt érdemes kihasználni, és elmenni velük a piacra vagy a zöldségboltba, ahol rácsodálkozhatnak a rengeteg színű és formájú zöldségre és gyümölcsre. Biztosan lassabban megy majd így a bevásárlás, de hidd el, megéri, mert felkeltheted a kiváncsiságát az egészséges ételek irányában.

3. Vond be!

Nemcsak a bevásárlásnál, az otthoni főzésnél is érdemes néha bevonni a gyerkőcöket. Ekkor még jobban elmélyülhet az alapanyagismerete, és a pozitív visszajelzésedtől büszke lesz magára, ami miatt lelkesebben fogja elfogyasztani az ételt.  

Forrás: Dreamstime

4. Mutass példát

Ne feledd, ha azt látja, hogy te is csak szavakból ismered az egészséges ételeket, miközben teljesen mást fogyasztasz, akkor ő sem azt fogja választani, hanem amit tőled lát. Így éppen itt az ideje, hogy te is rávedd magad az életmódváltásra. Első körben a legfontosabb az, hogy az alapvető élelmiszereken változtassatok. Ne legyen otthon finomított szénhidrát és cukor, így nincs is meg a csábítás, és a gyerek is a jófajta alapanyagokat ismeri meg.

5. A nasi is lehet egészséges

Természetesen a gyerekek is szeretnek nassolni, de nem kell rögtön csokit adni a kezükbe. Persze nem kell átesni a ló túlsó oldalára sem, de jó megismertetni velük az édes ízekből is azokat, amelyek egészségesek. A gyümölcsök is szuper nassolnivalók. Egy fél banánt például egészen vékonyan kenj meg mézzel és forgasd bele egy kevés csokireszelékbe. Nagyobb gyerekek estén felhúzhatod a fél banánokat egy-egy pálcára is.