A megfelelő anyagcsere-folyamat az egészségünk alapja. A tápanyagok felszívódása és a salakanyagok kiürülése vezet a kiegyensúlyozott mindennapokhoz és az ideális testsúly megtartásához is. Ezt az öt élelmiszert mindenképpen megéri beiktatni a hétköznapi étrendbe, hálás lesz érte a tested. 

Alma

A rostok serkentik az anyagcserét, és javítják a bélműködést, így az anyagcsere megfelelő működésének alapvető elemei. A rost kapcsán a manapság nagyon divatos zabra asszociálnak az emberek, pedig a zöldségek és gyümölcsök is vetekednek vele, annyira jó rostforrások. Az egyik legjobb az alma: magas a rosttartalma, ennek egyharmadát a pektin nevű vegyület adja, ami egyébként is gyorsítja az anyagcserét. Az almában található vitaminok és ásványi anyagok is javítják az emésztést. Ha nem vagy az alma rajongója, válassz körtét vagy barackot, ezek is nagyszerűen hozzájárulnak a jobb anyagcseréhez.

A rostok serkentik az anyagcserét, és javítják a bélműködéstForrás: Thinkstock

Uborka  

A zöldségek közül fogyassz minél több uborkát: magas víz- és alacsony kalóriatartalmának köszönhetően az uborka alapzöldség a fogyni vágyóknak. 90 százaléka víz, így abban az esetben is nagy hasznát veheted, ha nehezedre esik meginni az ajánlott napi minimum 2 liter vizet. A B- és a C-vitaminnak fontos forrása, az utóbbi miatt az uborkán a héját is érdemes rajta hagyni, ráadásul a héjban található rostok javítják az emésztést. A magas víz- és rosttartalom miatt kipucolja a szervezetből a méreganyagokat.

A zöldségek közül fogyassz minél több uborkátForrás: Thinkstock
Megfelelő légzéssel is fogyhatunk – Tanuld meg a technikát!
Ha diétáról van szó, mindenkinek a sport és a megfelelő étrend jut eszébe elsőként, pedig a zsírlebontásban és az anyagcsere gyorsításában a megfelelő légzésnek is nagyon fontos szerepe van. Olvasd el a Life.hu tippjeit!

Zab

Ha sok rostos ételt fogyasztasz, elejét veheted többek között az elhízásnak, a székrekedésnek, és csökkentheted a szívbetegségek kockázatát is. A reggeli zabkása pedig tényleg bővelkedik oldható rostokban, ami segít csökkenteni a koleszterinszintet, és stabilizálja a vércukorszintet, a vastagbélnek pedig különösen jót tesz.

A reggeli zabkása pedig tényleg bővelkedik oldható rostokbanForrás: Thinkstock

Lenmag

A lenmag szintén szuper forrása a rostoknak. Manapság kicsit háttérbe szorult az új, manapság divatos csodaélelmiszernek kikiáltott magok mellett, pedig ugyanannyi pozitív hatása van. Az esszenciális zsírsavak miatt különösen érdemes fogyasztani, az omega-3-ban gazdag lenmag ugyanis ellenállóvá teszik a sejteket, és a káros zsírok lerakódásától is megvédi a szervezetet.

A lenmag szintén szuper forrása a rostoknakForrás: Thinkstock
Erre figyelj!
A rosdús táplálkozás előnyei könnyen hátránnyá fordulhatnak, ha nem iszunk mellé megfelelő mennyiségű vizet. Erre mindig figyeljünk, a napi két liter nélkülözhetetlen az egészségünk megtartásához.

Gyömbér  

A gyömbér ellazítja az emésztőrendszer izmait, így pedig megelőzi a puffadást. Gyomorbántalmak mellett zsírégető hatásáról is ismert, amit a benne található csípős anyagoknak köszönhet. A gingerol és a shogaol nevű vegyületek aktiválják a gyomorban lévő hőreceptorokat, ami által fokozódik a bélműködés és a zsírégető folyamatok is beindulnak.

A gyömbér ellazítja az emésztőrendszer izmaitForrás: Thinkstock
8 meglepő dolog, ami lassítja az anyagcserédet
Sokkal többre van szükséged, mint edzés és zöld tea, hogy jól működjön az anyagcseréd. Ahelyett, hogy étrend-kiegészítőkhöz, kapszulákhoz vagy más művi dologhoz fordulnál, változtass apró, de annál hatásosabb dolgokat az életedben! Olvasd el a Life.hu cikkét!