Sokan úgy gondolják, hogy sétával nem lehet sok kalóriát égetni, de a kutatók kimutatták, hogy ez az egyszerű mozgásforma valójában sokkal több kalóriát éget el, mint korábban hittük.

Az amerikai kutatók azt állítják, hogy az energiafelhasználás, vagyis az elégetett kalóriák mennyiségére eddig leggyakrabban használt egyenletek pontatlanok, ezért a Southern Methodist Egyetem szakértői egy olyan új egyenletet dolgoztak ki, amely négyszer pontosabb mind a felnőttek, mind a gyermekek esetében.
Az új egyenlet szerint az emberek általában 10 százalékkal több kalóriát égetnek közepes sebességű séta, és 20 százalékkal többet gyors séta alatt.

A séta több kalóriát éget el, mint gondolnádForrás: Thinkstock

 „Új egyenletünket úgy alkottuk meg, hogy a sétáló személy testmagasságától, testsúlyától és gyaloglási sebességétől függetlenül alkalmazható legyen, így jelentősen pontosabb eredményeket ad" – mondta Dr. Lindsay Ludlow, az egyetem fiziológusa.

A jelenleg szabványosnak számító egyenletek, amelyeket a gyaloglás közbeni kalóriaégetés kiszámítására használnak, azon az elven alapulnak, hogy egy módszer mindenkire alkalmazható. Ezek a szabványok azonban már majdnem fél évszázada vannak érvényben, és csak korlátozott számú embertől származó adatokon alapulnak. A szóban forgó szabványokat, az ACSM-et és a Pandolf-ot, az Amerikai Sportorvosi Kollégium és a hadsereg dolgozta ki, de a Journal of Applied Physiology című szaklapban megjelent új kutatás szerint az esetek 97 százalékában túl kevés kalória elégetését jelzik előre.

5 nyomós ok, amiért mindennap sétálj
A sétálás nem csupán a testsúlyodra, de az egészségedre is nagyon jó hatással van. Gondoltad volna, hogy megelőzhető vele a rák és más komoly betegségek is? A Life.hu összegyűjtött öt érvet, amiért érdemes sétálnod.

Másra is alkalmazható az új egyenlet

Az elégetett kalóriamennyiség előre jelzése segítségével a szakértők szerint meg lehet becsülni az adott személy aerob erejét és egy feladat végrehajtásának valószínűségét, például az edzést egy sportversenyre, vagy egy katonai feladat végrehajtását. Az új becslések ráadásul egyéb fiziológiai jelzésekkel, például a hővel, a maghőmérséklettel és a pulzusszámmal ötvözve javíthatja a kimerültség, a túlhevülés, a kiszáradás és más állapotok előre jelzését is.

A sétálás nem csupán a testsúlyodra, de az egészségedre is nagyon jó hatással vanForrás: Thinkstock
5 sport, ami a legtöbb kalóriát égeti
A kalóriaégetés a célod? Válassz olyan sportokat, amelyek a leghatékonyabbak ebben. De mennyi kalóriát égetnek pontosan a különböző edzésformák? A cikkünkből kiderül!