Legendás színésznők és hercegnők kedvenc parfümjei

színésznő parfüm védjegy hercegnő illat
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Coco Chanel egyszer azt mondta: „Annak a hölgynek, aki nem visel parfümöt, nincs jövője. Egy jól megválasztott parfüm, mindig kiegészíti egy hölgy stílusát." Igaza volt. Hollywood egykori csillagjai előszeretettel úsztak parfümfelhőben, és azt is tudni lehet, hogy ők melyik üvegcsére esküdtek. De vajon mi is élvezhetjük ugyanazokat az illatokat 60-80 évvel később? Lássuk.

Vivien Leigh

A kétszeres Oscar-díjas, angol színésznő kedvence a Jean Patou kreálta Joy volt, amit 1930-ban, a nagy tőzsdekrach és az azt követő Nagy gazdasági világválság idején dobtak piacra. A parfüm neve, ami örömet jelent, erős kontrasztban állt az ország elkeserítő gazdasági helyzetével, így vált a remény szimbólumává. Akkortájt

a Joy volt a világ legdrágább parfümje, és méltán rászolgált erre a címre, hiszen csupán 1 uncia előállításához több mint 10 ezer jázmin és 50 tucat májusi rózsa kellett.

Évtizedekkel később, a 20. század egyik stílusikonja, Jacqueline Kennedy szeretett bele, és kedvenc illataként emlegette. Amennyiben örömet szereznél vele magadnak vagy másoknak, a jó hír az, hogy ez az illat ma is kapható, és szerencsére manapság az ára is elérhető.

Vivien Leigh kétszeres Oscar-díjas angol színésznő kedvence a Jean Patou kreálta Joy volt Forrás: Getty Images

Marilyn Monroe

Amikor az ötvenes évek szexszimbólumát megkérdezték, hogy milyen parfümöt visel az ágyban, kapásból ezt válaszolta: „Chanel № 5-t, természetesen." Ez a parfüm volt hivatalosan a kedvence, amit gyakran hoztak összefüggésbe a nevével. Ugyanakkor évtizedekkel a halála után kiderült, hogy az 1959-ben bemutatott Van, aki forrón szereti című film forgatásakor Monroe a Rose Geraniumot használta, amit egy blokkal tudtak bizonyítani. Ha valaki éppen ilyen illatra vágyna, sajnos már lekésett róla, nincs forgalomban, de létezik egy illóolajos változata, amit a fürdővízbe kell tenni. A Chanel № 5 pedig azóta számos új kiadást élt meg, legutóbbi változata 2015-ben készült, és mai napig kapható.

Marilyn Monroe hivatalos kedvenc illata a Chanel № 5 Forrás: Getty Images

Audrey Hepburn

A színésznő Hubert de Givenchy múzsája volt, így nem meglepő, hogy Givenchy parfümjeit fújta magára.

A L'Interdit kifejezetten Audrey-nak készült 1957-ben. Ha lefordítjuk a parfüm nevét, azt jelenti: felejthetetlen.

Hepburn kérte, hogy a L'Interditet hadd tartsa meg magának, ne kerüljön piaci forgalomba. Ám 1960-ban mégis legyártották ipari mennyiségben, ami egy szemvillanás alatt el is fogyott az üzletek polcairól. Mindenki magán szeretette volna ugyanis érezni a bálványának illatát. A kreáció fűszerek, citrusos gyümölcsök, barack, eper, írisz, rózsa, ibolya, nárcisz, ilang-ilang, és gyöngyvirág keverékét tartalmazza. Mi magunk is megszagolhatjuk, mert 2003-ban újraindították a L'Interdit gyártását. Sajnos, az eredeti, csiszolt gyémántot formáló üvegcséjében már nem kapható. A jelenlegi dizájn sokkal egyszerűbb, ami egy szimpla Givenchy logóval ellátott üveg.

A L'Interdit kifejezetten Audrey Hepburnnak készült 1957-ben Forrás: Getty Images

Grace Kelly

A néhai hercegné az angol Creed Parfümház egyik illatáért, a Fleurissimoért rajongott. Az esküvőjére is rendelt belőle, amikor 1956. április 18.-án oltár elé állt III. Rainer monacói uralkodó herceggel. A Fleurissimo egy virágos illatú parfüm, bergamottnarancs, tubarózsa, liliom és írisz dominál benne. A cég még mindig árulja legendás parfümjét, a klasszikus kiadásban.

Grace Kelly a Creed Parfümház egyik illatáért, a Fleurissimoért rajongott Forrás: Getty Images

A jelenkor híres színésznőinek illata

Penélope Cruz

A spanyol színésznő az ikonikus Trésor Lancome női parfüm arca lett még 2014-ben. Egyik interjújában a latin szépség elárulta, hogy soha nem lép ki otthonából anélkül, hogy néhány csepp Trésor parfümöt ne tenne magára. Állítása szerint ez azóta van így, amióta 13. születésnapjára egy Trésort kapott ajándékba a szüleitől. A klasszikusan virágillatot árasztó parfümöt a Lancome rendszeresen újragondolja, és időről időre frissített verzióit dobja piacra.

Penélope Cruz az ikonikus Trésor Lancome női parfüm arca lett még 2014-ben Forrás: Northfoto

Nicole Kidman

Az ausztrál származású színésznő híres arról, hogy különböző illóolajokat vegyítve saját maga szeret illatokat kreálni. Természetesen azért neki is van kedvenc parfümje, a francia Thierry Mugler Angelje. Ez egy édeskés, virágos, trópusi gyümölcsös, vaníliás, karamellás illatú kreáció. Az első Angel parfümök 1992-ben készültek, és azóta sem változtattak az összetételén. Könnyen beszerezhető, így akár saját magunkon is tesztelhetjük ezt a különleges, egzotikus aromát.

Nicole Kidman híres arról, hogy különböző illóolajokat vegyítve saját maga szeret illatokat kreálni Forrás: Northfoto

Cameron Diaz

Az állandóan fülig érő mosolyú, pozitív kisugárzású színésznőhöz jól passzol kedvenc parfümjének neve, a Happy. A Clinique egyik legjobban sikerült illata 1997 óta kapható a parfümériák polcain. Gyümölcsös-virágos illatot áraszt az alma, szilva, narancs, rózsa, frézia, gyöngyvirág és orchidea keverékével. Rendkívül népszerű, könnyen beszerezhető.

Cameron Diaz kedvenc parfümje a Clinique egyik legjobban sikerült illata, a Happy Forrás: Northfoto

Julia Roberts

A hamarosan 50 éves színésznő kora ellenére még mindig sugárzóan gyönyörű. Nem véletlen, hogy a Lancome is őt választotta a La vie est belle parfümének arcává. Julia jellegzetes mosolya nőiességének szimbólumává vált. Az Eau de Parfum üvegcséje a mosolyt éles kristályvonalakban jeleníti meg. Julia Roberts tökéletes választás, mert megtestesíti a világ minden nőjében ott lakozó csodát, és mosolyával azt sugallja, amit a parfüm neve jelent, vagyis hogy az élet gyönyörű. Persze, hogy ez az ő kedvenc parfümje.

Julia Roberts a Lancome La vie est belle parfümének arca Forrás: Northfoto

Az angol királyi család hölgyeinek illatkreációi

Diana hercegnő

A néhai, csodaszép hercegnő rajongott a virágillatú parfümökért. Kedvenc márkája a Houbigant Quelques Fleurs volt, amit 1913-ban kezdtek gyártani. Ez volt az első olyan parfüm a világon, amiben többféle növény, jázmin, citrusos gyümölcsök, orgona, szegfű kivonatát elegyítették.

Diana egykori privát sminkese, Mary Greenwell elárulta, hogy a hercegnő az utolsó éveiben Hermès 24 Faubourg parfümjét szerette leginkább magán érezni.

Mind a két parfüm a mai napig kapható a drogériákban.

Diana hercegnő rajongott a virágillatú parfümökért Forrás: Getty Images

Katalin hercegnő

Kedvenc márkája az Illuminum, ami a brit elit hölgyeinek körében igen népszerű termék. Amióta Katalin hercegnő az esküvőjén az Illuminum White Gardenia Petalst választotta, azóta az egyik leghíresebb esküvői parfümként tartják számon. Amint kinyitjuk az üveget, gyöngyvirág, bergamottnarancs, gardénia, ilang-ilang, és a jázmin finom keveréke csapja meg az orrunkat. A márka termékei Magyarországon nem kaphatók, de online rendelhetünk belőle, mérettől függően 70-100 font közötti árkategóriában.

Katalin hercegnő az esküvőjén az Illuminum White Gardenia Petalst választotta Forrás: Getty Images

Meghan hercegnő

A legutoljára hercegnővé előlépett ifjú hölgy imádja a parfümöket. Azt nyilatkozta egyszer, hogy ha netán otthon elejtené a parfümjét, történjék bármi, ő visszafordulna érte. Miután a királyi család tagja lett, elvárható tőle, hogy a brit parfümházak által kibocsájtott márkákért rajongjon. Van is két, kedvenc illata, Jo Malone Wild Bluebell-je és Wood Sage & Sea Salt-ja. Az első virágillatú, ami gyöngyvirág és csipkebogyó elegye, a második pedig az erdő illatait megigéző ambretta, tengeri só, zsálya, hínár, grapefruit kivonataiból áll. Mind a két parfüm természetes és frissítő hatású. Amikor Meghan és Harry az esküvőjüket tervezték, a Floris London Parfümház egy unisex vizes, citrusos illatú parfümöt készített a párnak. Természetesen ebből csak ők kaphattak, nászajándékként.

Meghan hercegnő imádja a parfümöket, kedvence Jo Malone Wild Bluebell-je és Wood Sage & Sea Salt-ja Forrás: Getty Images

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.