Sokan a kenyeret teszik felőssé a zsírpárnákért és számos egészségügyi kellemetlenségért. Az igazság azonban az, hogy a szervezet egészséges működéséhez szükségünk van rá. 

Számos diétánál olvashatjuk, hogy a kenyeret teljesen hagyjuk ki az étrendünkből. Ez sokaknak nehéz és számos kellemetlenséget tapasztalhatnak, ha ezt megteszik. Van, aki szerint a depresszió, a rák vagy akár az Alzheimer-kór kialakulában is szerepet játszhat a kenyérfogyasztás.. 

Ezzel szemben a publikált, és ellenőrzött bizonyítékok inkább azt állítják, hogy a kenyér üdvös, sőt, a teljes kiőrlésű fajták meglehetősen hasznosak - írja a 24.huMediumon Markham Heidre hivatkozva. 

Egy vizsgálat például rámutatott, hogy a teljes kiőrlésű kenyerér, a teljes kiőrlésű gabonapelyhek, a barna rizs és a búzakorpa csökkentik a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát. 

Nem szabad mellőzni a kenyeretForrás: Shutterstock

A fehér kenyérnek ugyan sok pozitív hatása nincs, de a cikk szerint a hozzá társított negatív következmények nem annyira bizonyítottak, mint a teljes kiőrlésűek pozitív hatása. Úgy tűnik ugyanis, hogy a teljes kiőrlésűekből az optimális napi mennyiség 7,5 szeletnek felel meg. 

A Minnesotai Egyetem professzora, Joanne Slavin szerint a kutatások eredményei azt mutatják, hogy a leghosszabban egészségesen élők étkezésében központi jelentőségűek a rostok és a teljes kiőrlésű gabonafélék. Ezek ugyanis hozzájárulnak a vékonybél zsír- és szénhidrát-felszívódásának lelassításához, így a megfelelő mederben tartva a vércukorszintet. A teljeskirőlésű rostok emellett táplálják a bélrendszer egészséges baktériumati és a vastagbélre is jó hatással vannak.