A kollagén az egyik legsokoldalúbb fehérje, ami azon túl, hogy segít a fogyásban, számtalan pozitív tulajdonsággal rendelkezik. Csak hogy néhányat említsünk: egészségesen tartja a szemet, a hajat, a szívet, az agyat, erősíti a csontokat, épp ezért fontos, hogy megfelelő mennyiségű kollagént vigyünk be a szervezetünkbe.

A kollagén alapvetően jelen van az ember szervezetében. Olyan, mint egy ragasztó, ami összetartja a testet. Ha nem lenne, száraz és vékony lenne a bőrünk, izmaink nem tudnának növekedni, és csontjaink is nagyon sérülékenyek lennének. A kollagén javítja az ízületek mozgását, regenerálja a bőrt, azonban természetes termelése mennyisége már 25 év felett csökken. Mivel ez a test egyik legfontosabb fehérjéje, szükséges a pótlása, diéta és fogyókúra alatt pedig különösen ajánlott. Mutatjuk, miért!

1. A kollagén csökkenti az étvágyatTudtad például, hogy a kollagén egyedi aminosav profilja lehetővé teszi az étvágy elnyomását és a sovány izomtömeg megtartását? Más proteinekkel ellentétben a kollagén valódi telítettséget biztosít. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha elegendő kollagént fogyasztasz, kisebb a valószínűsége, hogy a következő étkezéskor túl eszed magad, hiszen étvágycsökkentő hatással bír.
2. Feszesíti a bőrtA kollagén nem csak a fogyásban támogathat, de segíthet a súlycsökkenés során kialakult mellékhatások kezelésében, például feszesíti a bőrt, és segít a cellulit eltűntetésében. A narancsbőr akkor válik láthatóvá, amikor bőrünk megnyúlik, vékonyabb lesz, és megereszkedik. Mivel bőrünk 70%-át, kötőszövetünk 90%-át kollagén teszi ki, értelemszerű, hogy a megfelelő mennyiségű kollagén fogyasztás javítja a bőr rugalmasságát és vastagságát, utóbbi pedig segít a bőr alatti zsírsejtek elrejtésében is.

A kollagén nem csak a fogyásban támogathat, de feszesíti a bőrt, és segít a cellulit eltűntetésébenForrás: Shutterstock

3. Növeli az izomerőtAz öregedés velejárója, hogy testünk szép lassan elveszíti az izomtömeget, és zsírral helyettesíti. A kollagénfehérje hatékonyan segíti a karcsúság fenntartását, és ezzel együtt az izomtömeg megtartását. Emellett fontos szerepe van az izomépítésben is: a collagen segítségével alakul át a szénhidrátokból származó glükóz energiává. A kollagénben található Arginin nevű aminósav növeli az általános erőt, és elősegíti a test regenerációját.

4. Segít testünk megújításában  

Antioxidánsokkal kombinálva ez a zselés anyag regenerálja, és újjáépíti a sejteket, ezáltal a test feszesebb és formásabb lesz. Rendszeres mozgás esetén elengedhetetlen a pótlása, hiszen a kollagén segít testünk megújításában. A kollagén védi az ízületeket, és csökkenti az ezzel járó fájdalmakat.

Harminc éves kor felett érdemes táplálékkiegészítőkkel pótolni a kollagént, normál esetben 20 és 30 éves kor között napi 5 gramm, 30 és 50 éves kor között napi 10 gramm kollagén szükséges. A legcélszerűbb olyan kollagén készítményt választani, amely por, kapszula, vagy folyékony kollagén formájában viszi be a szervezetbe a kollagén molekulákat, amelyek könnyedén felszívódnak.

A legcélszerűbb olyan kollagén készítményt választani, amely por, kapszula, vagy folyékony kollagén formájában viszi be a szervezetbe a kollagén molekulákatForrás: Shutterstock

Vannak természetes kollagénforrások: ilyen a húsleves, a sovány húsok, a halak, a piros bogyós gyümölcsök és a fokhagyma. A narancssárga zöldségek, például a répa és az édesburgonya helyreállítja a sérült kollagénmolekulákat, így ezekből érdemes minél többet fogyasztani.

5. Védi a szívet, támogatja az agyműködést, ápolja a hajat és a bőrt

A kollagén-kiegészítők szedése hozzájárul a szívproblémák kockázatának csökkentéséhez, biztosítja az érfalak rugalmasságát, növeli a köröm erősségét, stimulálja a haj és növekedését, egészségesen tartja a szemet, javítja a hangulatot, csökkenti a szorongás tüneteit, csökkenti a ráncokat és a bőrszárazságot. Öröm az ürömben, hogy a kollagénnek egyelőre nem ismert semmilyen mellékhatása.