Sokan félnek a téli hónapoktól, mivel a hideg időjárás és a borús, hamar sötétedő napok depressziót, energiahiányt hoznak magukkal. De nem kell ennek mindig így lennie, most összegyűjtöttünk néhány praktikát, amelyek betartásával fitten, egészségesen és tele energiával élvezhetjük a hideg napokat is. 

A legtöbb ember télen érzi azt, hogy lemerültek az energiaraktárai és szüksége lenne feltöltődésre, napfényre, ami azokban a hónapokban ritkán és kis mennyiségben adatik meg. Viszont van néhány jó tanács, amely segíthet nekünk átvészelni a hideg időszakot anélkül, hogy hetente különféle betegségek gátolnának meg bennünket a napi feladatok elvégzésében. 

Télen sem szabad megfeledkeznünk a mozgásrólForrás: Thinkstock

Mozgás

A téli időszakban is elengedhetetlen a mozgás. Bár ilyenkor kevesebben merészkednek ki a szabadba, pedig a hűvösebb, csipősebb időben is kell a szabadlevegő és az fáradt izmok megmozgatása és az agy kiszellőztetése érdekében. Igyekezzünk napközben beiktatni fél órás szüneteket, amikor felállunk az asztaltól és kicsit átmozgatjuk magunkat, amennyiben megtehetjük, akkor ezt a szabadban végezzük. 

Étrend

Télen sokkal könnyebb bűnbe esni és elcsábulni az édességek láttán, ami sajnos ilyenkor hamarabb meg is látszik rajtunk, hiszen kevesebbet mozgunk, szabadidőnk nagy részét a kanapén töltjük. Annak érdekében, hogy fittek és egészségesek maradjunk vitaminokban és tápanyagokban gazdak ételeket kell fogyasztanunk. Fontos, hogy kerüljük a rossz szénhidrátokat és igyunk elegendő folyadékot, lehetőleg szénsavmentes ásványvizet. 

Figyeljünk magunkra!

Ebben az időszakban különösen fontos, hogy ne vállaljuk túl magunkat és figyeljünk arra, hogy hol vannak a határaink. Sokkal nagyobb feltöltődést jelent időt tölteni a családdal, barátokkal, mint a telefont órákig haszontalanul pörgetni. Az egész napos információ áradat után jól esik a szervezetnek a pihenés és a digitális kütyük nélkülözése.

Forrás: thriveglobal.com