Nem tudod, miért hízol? Egy baktérium lehet az oka

diéta kutatás baktérium elhízás evés
Szakemberek szerint az elhízást sokkal gyakrabban okozza egy bizonyos baktérium, mint a túl sok evés vagy a túl kevés mozgás. Az étrend megváltoztatásával azonban fel lehet venni a harcot ezen baktériumok ellen.

Sanghaji szakemberek olyan egereken végeztek kísérleteket, melyeket úgy tenyésztettek ki, hogy ellenállókká váljanak az elhízással szemben. Ezek a rágcsálók akkor is soványak maradtak, ha hizlaló étrenden tartották őket és nem tették lehetővé számukra, hogy mozogjanak, ugyanakkor ha beoltották őket az Enterobacter nevű baktériummal, gyorsan elhíztak.

A Society for Microbial Ecology című lapban megjelent tanulmányból kiderül, hogy a fenti baktérium állhat egyes emberek elhízásának hátterében, és egy olyan történetről is beszámolnak a szakemberek, ahol egy beteg kilencheti diéta után sikeresen lefogyott úgy, hogy teljes kiőrlésű gabonából készült ételeket, hagyományos kínai étrendet és prebiotikumokat kapott. Hasonlóan sikeresen fogyott le a tanulmány egyik szerzője, Zhao Liping is.

Forrás: Thinkstock

A tudósok abban bíznak, hogy a jövőben több hasonló, az elhízásért felelős baktériumot fognak találni, és így nagyobb erővel szállhatnak harcba az elhízás ellen, ami 1980 óta világszerte megduplázódott, és a 2008-as statisztikák szerint több mint 500 millió felnőttet érint.