Így éld túl a fogyókúra első napjait!

2016.04.13. 18:40

A fogyókúra első hete az egész időszak legnehezebb pár napja. Nem könnyű átállni az új étrendre, és beiktatni a rendszeres sportolást. Ráadásul az is sokszor megfordul a fejünkben, hogy túl nehéz: egyszerűbb lenne feladni az egészet. De ne tedd, inkább olvasd el túlélőtippjeinket!

Takaríts!

Akár kétszer is többet eszünk, ha rendetlenség van körülöttünk a konyhában, mivel ilyenkor stressz hatása alatt állunk. Egy kísérlet szerint a rendezetlen környezet nagyon sok plusz stresszhatást jelent, ami miatt hajlamosak vagyunk extra nassolnivalóhoz nyúlni. Úgyhogy ideje rendet rakni, mert ha káosz uralkodik a környezetedben, hajlamos lehetsz akár kétszer többet enni, mint kellene.

Forrás: Dreamstime

Töltsd fel a hűtőt!

A konyhában csakis olyan ételek legyenek, amelyeket bűntudat nélkül fogyaszthatsz. Töltsd fel a hűtőt egészséges ételekkel, a kamrában fehér liszt helyett teljes kiőrlésű liszt és zabliszt legyen, cukor helyére pedig alternatív cukorpótlókat tegyél. Az édesség helyét töltsd fel gyümölcsökkel!

Iktasd be az okos nassolást!

A csokoládétorta nem tűnik épp diétás ételnek, ettől függetlenül nem árt, ha ilyesmivel is kényeztetjük magunkat olykor. A lényeg csupán annyi, hogy tervezzük meg jó előre, melyik napon „csalunk” egy kicsit, és tartsuk is magunkat ehhez: így ugyanis egész héten könnyebben tartjuk majd magunkat a szigorú diétához.

Forrás: Dreamstime
Vigyázat!
Ha nem tervezzük meg előre, hogy mikor tartunk nasinapot, és csak úgy váratlanul eszünk ki minden bűnös dolgot a hűtőből, könnyen katasztrófával zárulhat a fogyókúra. Nem ritka, hogy a delikvens egyből fel is adja ilyenkor. A pontos nassolási rend azonban egyensúlyt teremt és erőt ad - vallják a szakértők.

Tűzz ki kisebb célokat!

Természetesen a végső célnak is végig ott kell motoszkálnia a fejedben, de mivel a fogyókúrában csak lépésről lépésre lehet haladni, és nem egyik napról a másikra történnek drasztikus változások, nagyon fontos, hogy kisebb célokat is meghatározz. Így sokkal több lesz a sikerélményed, ami elengedhetetlen a motiváció megtartásában. Tűzd ki célként azt is, hogy hetente hányszor edzel.

Csatlakozz egy csoporthoz!

A legnehezebb pillanatokon úgy tudsz átlendülni, ha olyan emberekkel veszed körbe magad, akik hasonló problémákkal küzdenek, vagy már végigmentek hasonló nehézségeken. Ezért érdemes csatlakozni például különböző Facebook-oldalakhoz, ahol az egészséges életmód vagy a fogyókúra a téma. Egy biztató közösség szárnyakat ad.

Forrás: Dreamstime
Tornázz Katus Attilával!
Tornázz mindennap Katus Attilával a LifeNetwork tévében. Várunk egy közös edzésre reggel 7-kor, délután 3-kor és este 7-kor. Nincs kifogás! Bikini Body Katus Attilával!
Katus AttilasportegészségfogyókúraBikiniBody