Alattomos edzőtermi sérülések, melyeket nem szabad félvállról venned

2018.03.21. 12:00

Az edzőtermi apró problémákra, gyakran csak legyintesz? Izomlazító krémeket, gyulladáscsökkentőket használsz, pedig bizonyos fájdalmak komoly bajt is jelezhetnek. Házi félrekezelés, figyelmen kívül hagyás, vagy újbóli edzés során, akár tartósan le is sérülhetsz.

 

1. Fáj vagy kattan a vállad  

A váll nagyon sérülékeny terület, könnyű megerőltetni, és ha nem figyelsz a jelekre, hosszabb időre le is sérülhetsz. A leggyakoribb az ízületi gyulladás, szakadás. Ha bármilyen szokatlan gyengeséget vagy fájdalmat érzel, azonnal tedd le a súlyt, és az első utad egy ortopédorvoshoz vezessen. Nem elég otthon izomlazítóval kenegetned, mert nagy az esélye a maradandó károsodásnak.

"Forrás: Shutterstock "
Népszerű edzéstípusok, melyek veszélyesebbek, mint gondolnád

Ne gondold, hogy most az extrém sportokról lesz szó. Kíváncsi ember lévén, szeretek különböző dolgokat kipróbálni, köztük több mozgásformát, sportot is. A gumiszalagos edzésről korábban már olvashattál. Most három, kimondottan komoly veszélyeket rejtő sportot hoztam, megfűszerezve a saját tapasztalataimmal. Nézd meg őket!

2. Égő érzés vagy éles fájdalom hasít a könyöködbe  

A bicepszgyakorlat közben érzett éles könyökfájdalom, leggyakrabban a teniszkönyök kialakulására utal. Ez egy nagyon fájdalmas, krónikus állapot, mely nemcsak az edzés közben, de a hétköznapokban is rengeteg panaszt okozhat. Amennyiben gyanítható, hogy ez alakult ki nálad, elsőként alkalmazz jégmasszázst. Ezt otthon is megteheted, de masszőrhöz is fordulhatsz. Miután a fájdalom csillapodott, speciális gyakorlatokkal segítheted az inak és az izmok erősödését. Ezeket mindenképp szakember állítsa össze számodra.

 

 3. Sugárzó vagy éles hátfájást érzel    

A guggolásnál vagy a felhúzásnál könnyen megsérülhetsz. Ez egy alattomos sérülés, mivel nem mindig jelentkezik azonnal. Gyakran csak az edzés utáni első, második napon kezd el fájni a hát és deréktájék, és az is lehet, hogy csak bizonyos mozdulatoknál. Akkor számolhatsz vele, ha túl nagy súlyt használtál, túlságosan megerőltetted magad, a hát- és tartóizmok nem elég erősek a kiválasztott súlyhoz.

Amennyiben a mozgásban nem akadályoz, és nem érzed folyamatosan, úgy vélhetően a masszázs, pihentetés és az idő megoldja a dolgot. De, még így is érdemes megmutatni a hátadat egy szakorvosnak, mert az ilyen jellegű fájdalom akár csigolyatraumát is jelenthet.

Forrás: Shutterstock

4. Térdfájdalom  

A mély térdhajlító mozgások – guggolás, kitörés -, súlyokkal kombinálva igen komoly sérüléshez vezethetnek. Ha a fájdalom duzzanattal kísért, akár ficamot vagy ínszalagszakadást is jelezhet. Mindenképp ortopédorvoshoz kell fordulnod, hogy a személyre szabott kezelést minél előbb el tudd kezdeni. A terhelhetőségéről is az orvos dönt.

Forrás: Shutterstock

Ne légy tehát az edzőterem és a súlyok megszállottja, ha fájdalmat érzel, annak oka van, melyet kezelni kell.

edzéshátfájásfájdalomkönyöksérülésháttérdedzőteremsúlyzós edzésváll