Vedd fel a harcot az egészségedért szezonális gyümölcsökkel és zöldségekkel

2018.11.13. 20:51

Végül megérkezett az igazi ősz, ami remek lehetőséget kínál arra, hogy felkészüljünk a tavaszi–nyári időszakra: tégy jót a testednek a hideg időben (is): a fogyás és az egészség természetes fegyverei.

Ősszel is sok szezonális gyümölcsöt, zöldséget találsz a boltok polcain, amelyek kitűnő vitaminforrásként szolgálnak, valamint segítenek a szervezeted kitisztításában, alakod formálásában és immunrendszered erősítésében.

A datolyaszilva és a kivi két kifejezetten finom gyümölcs, melyek télen is kiválóan segítik az alakformálásodat, valamint támogatják az egészségedet. Az első gazdag káliumban, A- és C-vitaminban, valamint kevés kalóriát tartalmaz. Mindkettő kitűnő megfázás ellen (is).

A datolyaszilva és a kivi kiválóan segítik az alakformálásodatForrás: Shutterstock

A mandarin igazi téli gyümölcs, rengeteg vizet tartalmaz, valamint sok hasznos vitamint.

A jojóeffektus előrébb hozhatja a halálod
Sokan küzdenek az úgynevezett jojóeffektussal, jojódiétával, vagyis a hirtelen leadott, majd újra felszedett kilókkal. Egy nemrég napvilágot látott kutatás ennek hosszú távú veszélyeire hívja fel a figyelmet. Olvasd el!

Ám nem szabad megfeledkezni az olyan alapvető gyümölcsökről sem, mint az alma és a körte. Ezek mind természetes zsírégető anyagokat tartalmaznak, remekül eltelítenek és könnyen emészthetők.

Az alma és a körte természetes zsírégető anyagokat tartalmaznak, remekül eltelítenek és könnyen emészthetőkForrás: Shutterstock

De mi a helyzet a zöldségekkel? Azok sem hiányozhatnak novemberben. A káposzta igazi kalóriamentes zöldség, zsírsavakban és rostokban gazdag, ezenkívül remek választás még a vörös káposzta és a karfiol is. A mángold és a póréhagyma egyaránt véd a szezonális megbetegedésekkel szemben, a jeruzsálemi articsóka és a vörös cikória pedig segít koplalás nélkül, egészségesen fogyni.

egészségzöldséggyümölcsőszfogyásszezonális