mesterséges édesítőszer depresszió élelmiszer tanulmány krónikus gyulladás
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Egy új tanulmány szerint a nagyobb mennyiségű ultrafeldolgozott étel és ital fogyasztása, különösen, ha ezeket a termékeket mesterségesen édesítették, összefüggésbe hozható a depresszió kialakulásával. A kutatás szerint ez leginkább a nőket érinti, 

Gunter Kuhnle, a brit Readingi Egyetem élelmiszer- és táplálkozástudományi professzora arról számolt be, hogy egy friss tanulmány szerint összefüggés van az ultrafeldolgozott élelmiszerek fogyasztása és a depresszió között.

Az ultrafeldolgozott élelmiszerek közé tartoznak az előre csomagolt levesek, szószok, fagyasztott pizza, a készételek, például virsli, kolbász, sült krumpli, üdítők, bolti sütemények, sütemények, cukorkák, fánk, fagylalt stb. és egy csomó egyéb mesterséges édesítőszert tartalmazó étel és ital.

Ez főleg akkor kimagasló, ha az ultrafeldolgozott élelmiszert mesterséges édesítővel készítik el, de az egyéb esetekben is kimutatható.

De miért hozhatók összefüggésbe az ilyen ételek a depresszió kialakulásával? Egyrészt ismert kapcsolat van az ultrafeldolgozott élelmiszerek és a gyakran halálos kimenetelű krónikus gyulladás között – nyilatkozta a tanulmány társszerzője. A krónikus gyulladás pedig a bélen keresztül – az agy-bél tengely kapcsolatával – az agyműködésre is kihat.

Az ultrafeldolgozott élelmiszerek depressziót okozhatnak a nőknél Forrás: Shutterstock

A kutatók hozzátették, a depresszió kialakulását nyilvánvalóan nem lehet csak az étrenddel magyarázni, az öröklődés, a magas stresszszint, a menopauza, az alkoholfogyasztás, a kevés alvás és a támogató közösségi hálózat hiánya legalább ilyen sokat – ha nem többet - nyom a latba – idézi Dr. Paul Keedwell pszichiátert a CNN.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.