A túlzásba vitt közösségi médiahasználat növeli annak kockázatát, hogy a fiatal felnőttek étkezési problémákkal küzdjenek és testképzavar alakuljon ki náluk – derül ki a Pittsburgh-i Egyetem friss kutatásából.

Sem a nem, sem a konkrét életkor, de még a származás és a bevétel sem befolyásolta a tényt, hogy a gyakori közösségi médiahasználat az étkezés és a testkép körüli problémák széles tárházát hozhatja magával.

A Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics című szaklapban publikált kutatás szerint jelenséget valószínűséggel az okozza, hogy ezeken a felületeken általában tökéletes képeket látunk különféle hírességekről, ráadásul ismerőseink is igyekszenek a lehető legtökéletesebb arcukat mutatni.

Forrás: Dreamstime

“A közösségi médiafelületek a hagyományos médiafelületek több aspektusát is kombinálják, amelyek interaktív módon hatnak ránk. Ennek folytán olyan sztereotípiákat internalizálunk, amelyek miatt testképzavar és akár étkezési zavarok is kialakulhatnak” – fogalmaz a kutatást vezető Jaime E. Sidani.

Dr. Sidani és csapata összesen 1765 amerikai felnőttet vizsgált, akiknek életkora 19 és 32 év között alakult 2014-ben. A résztvevők kérdőívet töltöttek ki, amely felmérte közösségi médiával kapccsolatos szokásaikat. A következő platforok mind szóba kerültek: Facebook, YouTube, Twitter, Google Plus, Instagram, Snapchat, Reddit, Tumblr, Pinterest, Vine and LinkedIn.

Az étkezési zavarok között szerepelt az anorexia nervosa, a bulimia nervosa, a túlevés, és más olyan klinikai esetek, amelyek a testképzavarral és az étkezési zavarral voltak összefüggésbe hozhatók.

Azok a résztvevők, akik a legtöbb időt töltötték a felsorolt közösségi platformokon, 2,2-ször nagyobb eséllyel küzdöttek étkezési- és testkép zavarokkal, ami a szakemberek szerint mindenképpen beszédes eredménynek számít.