törvénymódosítás személyszállítás taxi Magyarország Uber
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Nem az Uber ellen, hanem az adófizető magyar vállalkozók védelmében született és lép július közepétől hatályba a törvénymódosítás, legalábbis Fónagy János államtitkár szerint. Az Uber viszont egyáltalán nem örül a döntésnek: nem tartják jó iránynak.

"Egy új bizottság, az úgynevezett tárcaközi bizottság jött létre a jogellenesen működő taxiszolgáltatások hatékonyabb kiszűrésére" - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, Fónagy János, miután az Országgyűlés elfogadta az engedély nélkül, autóval végzett személyszállító szolgáltatásról szóló kormányzati törvényjavaslatot.

Az Uber személyszállító szolgáltatás ellen demonstráló taxis szervezetek konvoja a Lánchídon Forrás: AFP/Attila Kisbenedek

Kemény büntetés várhat a szabályszegőkre

A módosítás szerint akár egy évig is blokkolni lehet azokat az internetes oldalakat, amelyek jogellenesen működő taxiszolgáltatást kínálnak - de csak akkor,

ha más hatóságok eredménytelenek voltak a szabálysértés megakadályozásában.

Ráadásul a jövőben azt az autót, amit engedély nélkül végzett tevékenységhez használnak, először félévre, ismételt szabályszegésnél akár 3 évre is ki lehet vonni a forgalomból.

A járművezető sem ússza meg: először 9 büntetőpontot kap, "bűnismétlés" esetén még 9-et, vagyis ilyenkor

fél évre vissza is vonják a jogosítványát.

A taxis szervezetek demonstrációjának egyik résztvevője feliratot ragaszt ki a gyülekezéskor a budapesti Hősök terén Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Az Uber is reagált

Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív vezetője a törvény elfogadására azt mondta: "az Uber továbbra is kitart amellett, hogy az új technológiák betiltása, blokkolása - pusztán azért, mert azokat nem lehet beleerőszakolni az elavult szabályozás keretei közé - nem jó irány.

Hozzátette, hogy ezt megerősíti az Európai Bizottság iránymutatása is, amely felhívja a tagállamok figyelmét, hogy ne a betiltást, hanem

az ésszerű szabályozást válasszák

a megosztáson alapuló gazdaság szereplői esetében, illetve az Uber továbbra is keresi a párbeszédet a döntéshozókkal annak reményében, hogy a jelenlegi, idejétmúlt szabályozást felváltsa egy modern, amely

a fogyasztók érdekeit helyezi a középpontba.

Uber ellenes tüntetés Budapesten, január 18-án Fotó: Polyák Attila - Origo

Az Uber továbbra is elkötelezett 150 ezer magyarországi felhasználója és 1200 autóspartnere iránt, és folytatja működését - tudatta közleményében a cég magyarországi vezetője.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.