NASA kedden elhúzta a mézesmadzagot egy pársoros bejelentéssel: közölték, hogy később nagyon fontos dolgot fognak megosztani, később kiderült, hogy valóban érdekes dolgot találtak: egy, a miénkhez hasonló Naprendszert.

A NASA kedden bejelentette, hogy hamarosan hatalmas dolgot fog közzétenni, és így is lett. Olyan dolgot találtak ugyanis, ami valóban nagyon izgalmas: egy, a miénkhez hasonló Naprendszerre lettek figyelmesek. A Kepler-90 csillagot és a körülötte keringő bolygókat már eddig is ismerték, azonban ezúttal találtak még két bolygót, ezekkel pedig pontosan annyi bolygó kering ott, mint a mi naprendszerünkben.

A Kepler-90 rendszerének bolygóiForrás: NASA/Wendy Stenzel

Ezt a felfedezést ráadásul egy mesterséges intelligenciának köszönhetjük, ugyanis a Google egyik algoritmusa találta meg a plusz két bolygót. A csillag távol, a Földtől 2545 fényévre található, ám bolygórendszere a Naprendszeréhez hasonló elrendezést mutat. A Kepler-90 csillagrendszere a mi Naprendszerünk egy kicsinyített változata. Belül kisebb, kívül nagyobb planéták keringenek benne, csak egymáshoz sokkal közelebb" - magyarázta Andrew Vanderburg, az austini Texasi Egyetem kutatója, a nyolcadik bolygó egyik felfedezője. A Kepler-90 bolygói annyira közel keringenek egymáshoz, hogy a legkülső planéta ugyanolyan távolságra van a csillagától, mint a Föld a Naptól. Mivel az új bolygó, amelyet Kepler-90i-nek neveztek el, a rendszeren belül sokkal beljebb kering a csillagához, felszínén perzselő forróság uralkodik, nagyjából 425 Celsius-fok. A bolygó 14,4 nap alatt kerüli meg csillagát - írja az MTI.