Mindenkinek meg van a másnaposság elleni tuti receptje. Van, aki a pizzára és a hamburgerre esküszik, van, aki az aranyló húslevestől kap csak új erőre, és van, aki a gyümölcslevekben bízik. Egy ausztrál sztáredző azonban elárulta, mit kell tenni, hogy elmúljon a macskajajj.

Ha az ember másnapos, nincs kedve semmihez - a fekvésen és az evésen kívül - és eszébe sem jut néhány lépésnél többet megtenni. Az ausztrál edző, Jason Simoes mégis arra biztatja az embereket, hogy kótyagosan is menjenek el sportolni, ugyanis az edzés aemlegesítik a másnaposság tüneteit.

„A legtöbb embernek eszébe se jut, hogy a konditerembe induljon, amikor kiszáradt szájjal, hányingerrel és fejfájással ébred egy átmulatott éjszaka után. Mégis: a kellemetlen tüneteken így enyhítünk gyorsabban"– állítja Jason Simoes ausztrál sztáredző.

A szakember szerint a kellemes, egyórás kardióedzés hatására jelentősen javul a vérkeringés, ugyanakkor a súlyemelést már érdemes elkerülni, annál is inkább, mert az akár – a remegő kezek és a koncentrációra kevésbé képes elme miatt – veszélyes is lehet ilyenkor. - írja a nuus.

Forrás: Shutterstock

A futás jó választás lehet, ugyanis rengeteg endorfin szabadul fel a szervezetünkben, amitől rögtön jobban érezzük magunkat. Egy fontos dolgot azonban érdemes szem előtt tartani: pótolni kell a folyadékot!

„Mivel ilyenkor szeretnénk minél hamarabb túlesni az edzésen, külön fontos kiemelni, hogy a bemelegítésről tilos megfeledkezni. A jó bemelegítéssel és levezető nyújtásokkal kísért kardióedzés azonban segít abban, hogy hamarabb túl legyünk a mulatozás utáni mélyponton" – mondja.