Otthon hagyott gátlások, izgató idegenek: Ezért szexelünk többet nyaraláskor

Forrás: Thinkstock -
szex utazás nyaralás
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Egyes kutatások olyan dolgokra is rávilágítanak, amiket egyáltalán nem akarunk hallani, például azt, hogy a sorozatimádók könnyen narcisztikussá válhatnak, vagy akik túl sokat alszanak, azok hamarabb meghalnak, hogy csak a legfurcsábbakat említsük. Most azonban végre itt egy tanulmány, aminek elolvasása után nem kapsz rögtön a szívedhez, és nem fogod azt gondolni, a tudósok megint előrukkoltak valami okossággal. Mindenki egyetért abban, hogy az utazás fantasztikus élményt tud nyújtani, ám az Expedia legújabb kutatása szerint a világjárás olyan előnyökkel is jár, amik álmodban sem jutnának eszedbe. Lássuk csak, mik ezek!

Komfortzónán innen és túl

Mire vágyunk leginkább a mókuskerékben ragadt életünkben? Kiszakadni a megszokott környezetünkből, magunk mögött hagyni a hétköznapok rohanását, és megismerni új kultúrákat, új szokásokat, új ételeket. Még ha egy nyüzsgő város is a jelenlegi otthonod, izgalmas a munkád, és hatalmas a baráti köröd, utazásra neked is szükséged van, ami az egyik legkellemesebb időtöltés, ráadásul életre szóló élményt nyújt.

Forrás: Instagram/emrata

Külföldön nyaralni mindig intenzív tapasztalást jelent, és most nem arról beszélünk, hogy kiruccansz a családdal Disneylandbe. Sokkal inkább olyanfajta turistáskodásra gondolunk, amikor nekivágsz Európának egy hátizsákkal, vagy kalandvágyból ellátogatsz távoli országokba. Azok, akik kilépnek a komfortzónájukból, és akár egyedül, akár párjukkal elindulnak a felfedezés útján, önmagukról és a világról is tanulhatnak, mindeközben pedig teljesen új szemlélettel gazdagodhatnak.

Balázs 41, mérnök:

"A feleségemmel szeretjük a természetet, ezért is választottuk Spanyolországot, mert tele van gyönyörű nemzeti parkokkal. A kéthetes nyaralás alatt nagyokat túráztunk, így estére alaposan elfáradtunk, viszont hihetetlenül feltöltődtünk energiával. Az egyik nap teljesen véletlenül találtunk egy eldugott kis öblöt, ahol rajtunk kívül egy lélek sem volt. A párom ledobott magáról minden ruhát, majd elkezdett meztelenül hancúrozni a tengerben. Mondanom sem kell, a látvány teljesen beindított, és amikor kijött a vízből, azonnal magamévá tettem. Életem egyik legjobb szexélménye volt!"

Több utazás, jobb szex

Az utazás sokkal többről szól, mint ismeretlen tájak megismeréséről, legalábbis ez derül ki az Expedia szállásfoglaló portál felméréséből, amely során közel 30 millió embert kérdeztek meg. A válaszadók 81%-a mondta azt, hogy a vakáció után sokkal jobban érezte magát mind testileg, mind lelkileg. Ezen nem csodálkozunk, végtére is melyikünk ne csattanna ki a boldogságtól egy görögországi szigeten töltött nyaralás vagy egy párizsi városnézés után?

Forrás: Thinkstock

A tanulmánynak ugyanakkor több érdekes állítása is van. Ezek közül az egyik, hogy az utazás az egészségtelen szokások megtörése révén segít a fogyásban (Igen, jól hallottad!), és kedvezően hat az általános közérzetre.

És ami talán meglepő lehet a számodra: minél többet utazol, annál jobb lesz a szexuális életed!

Karin 29, cukrász:

"Rodoszon töltöttem egy hetet a pasimmal, de abszolút a legrosszabb időben, úgy értem, mindketten tudtuk, ennek a kapcsolatnak vége. Folyamatosan vitatkoztunk egymással, és már az sem dobott fel túlságosan bennünket, hogy egy meseszép szigeten vakációztunk. Utolsó este lementem a szálloda bárjába, hogy megigyak pár koktélt, és bevallom, végig flörtöltem a pultossal.

Megkért, hogy várjam meg, amíg végez, aztán elvitt egy üres szobába, és annyira kívántuk egymást, hogy aznap éjjel legalább négyszer szexeltünk. Másnap hazarepültünk, és szakítottunk a pasimmal, de egy pillanatig sem bántam meg, amit tettem."

Engedd el magad, és élvezd a történéseket!

"A vakáció alatt szabadon tehetsz bármit, amihez csak kedved van, ettől pedig lazábbnak érzed magad" - nyilatkozta dr. Linda Papadopoulosz, a kutatás vezetője, majd hozzáfűzte, ez az állapot redukálja az első számú stresszhormon, a kortizol szintjét. Ahogyan a stressz okozta tünetek, mint például a szorongás, a feszültség és a nyugtalanság csökkenni kezdenek, úgy emelkedik a boldogságérzet. Ennek hatására az emberek nyitottabbá, motiváltabbá válnak, és az életszemléletük is derűsebb lesz.

Forrás: Thinkstock

A brit tanulmány szerint az utazás remek libidófokozó, ez részben a felfokozott érzelmi állapotnak, részben a könnyed hangulatnak köszönhető, ami fogékonyabbá tesz az intimitásra. "Az egyik legnagyobb előnye az utazásnak, hogy kiszakadhatunk a megszokásból, és nem kell tépelődnünk az otthoni problémákon. Az idegeskedés helyett az élmények keresésére és megélésére koncentrálhatunk" - mondta a szakértő.

Milliókat inspirál

A válaszadók több mint kétharmada vélekedett úgy, hogy az utazásnak köszönhetően a kreatív énje is felébredt. Ez logikus, hisz az új benyomások, új tapasztalatok inspirálóan hatnak az emberekre, a szerotonin szintjének emelkedése pedig egy pozitívabb gondolkodási folyamatot eredményez a kihívások megközelítésében.

Mindezek alapvetően azt bizonyítják, amit már eddig is sejtettünk: az utazás nemcsak szórakozást és élményszerzést jelent, hanem szellemileg és testileg is frissen tart. Tehát ha levertnek és kedvetlennek érzed magad, unod a rutinnapokat, vagy valami hiányzik a szexből, a legjobb dolog, amit csak tehetsz, ha egy kis időre feladod a megszokott életed, és nyakadba veszed a nagyvilágot.

Zoli 33, értékesítő:

"A haverommal nemrég Berlinben voltam, és épp iszogattunk egy kocsmában, amikor két francia csaj odalépett hozzánk, és kedvesen megkérdezték, hogy csatlakozhatnak-e a beszélgetéshez. Egész éjjel velük lógtunk, majd visszamentünk abba a garzonba, amit béreltünk.

Kiültünk velük dumálni az erkélyre, gondoltam, megisszuk a bort, aztán úgyis hazamennek, de nem így történt. Könnyed kis flörtnek indult, de végül négyes szex lett a vége, és a mai napig felizgat, ha visszagondolok rá."
Forrás: Thinkstock

Győri Szilvia szexuálpszichológus és tanácsadó szakpszichológus, a Life.hu szakértője szerint a párkapcsolatok szempontjából a legjobb, ha a felek időnként kilépnek a szürke hétköznapokból. "Nem kell rögtön azt várni egy külföldi kiruccanástól, hogy fergeteges szexben lesz részünk, és nem is lenne értelme a testiségre helyezni a hangsúlyt. Az utazás főként a kikapcsolódásról és a feltöltődésről szól, illetve arról, hogy a közös élmények és programok révén partnerünk újabb oldalát is megismerhetjük.

Nem árt szem előtt tartani, hogy egy utazás az együtt töltött minőségi időről szól, amit megkoronázhatnak az intim pillanatok. Ugyanakkor egy nyaralás sok csalódást is hozhat, főleg akkor, ha a kapcsolat még nagyon az elején jár. Problémamegoldást, konfliktuskezelést is tanulunk ilyenkor, és ha nem tudunk együttműködni, könnyen rémálommá válhat a vakáció.

Fontos, hogy indulás előtt tisztázzuk az anyagi jellegű kérdéseket, ki mit vállal, mennyi költekezés fér bele, mert ez is elronthatja a hangulatot, és nagymértékben megmérgezheti a felek közötti légkört. Illúziókergetés lenne azt kijelenteni, hogy egy nyaralás középpontjában a szex áll. És itt megjegyezném, sok újdonsült házaspártól hallom, hogy nem szeretkeztek a nászúton, mert fárasztó volt az út, egymást érték a programok, vagy minden erejüket kiszívta a nap és a víz. A legtöbb emberben ennek kapcsán kialakult egy megfelelési kényszer, ami nem reális. Miért kellene épp a nyaralás hetében reggeltől estig szexelni? Nem ezen múlik a párkapcsolat sikere" – összegezte gondolatait Győri Szilvia.

Hopp! VV Dennisnek megnőtt a hímvesszőjehttp://www.life.hu/intim/20160612-vv-dennisnek-megnott-a-himvesszoje-megsem-szexelhet-csak-ugy-akarkivel.htmlA Való Világ óta sok idő telt el, a Life.hu riportere az elmúlt egy évről faggatta VV Dennist.IntimOrigoA 3 három legfontosabb kérdés, amit a nők nem értenek a foci EB-nhttp://www.life.hu/intim/20160612-3-harom-legfontosabb-kerdes-amit-a-nok-nem-ertenek-a-foci-eb-n.htmlHiba lenne azt hinni, hogy a nőket nem érdekli a foci EB. Persze, mi a pályán a jó pasikat keressük, a bedobásokkor a formás popókat lessük, de a góloknak ugyanolyan vehemenciával tudunk örülni, mint az urak. Pár dolog azonban nem fér a fejünkbe...IntimOrigoVége, ennyi volt! Esküvője előtt szakított Antal Timihttp://www.life.hu/intim/20160612-antal-timi-enekesno-az-eskuvoje-elott-szakitott-a-volegenyevel.htmlHárom év után véget ért a szerelem. Antal Timi, az X-Faktor harmadik szériájának második helyezettje szakított vőlegényével, Sándorral, akivel már az esküvőjüket tervezgették.Intim--53 évesen is bombanő az 1983-as Miss America: Íme Vanessa Williams!http://www.life.hu/intim/20160612-53-evesen-is-ragyogo-formaban-a-szineszno-vanessa-williams-aki-1983-ban-lett-miss-america.htmlVanessa Williams 1983-ban megnyerte a Miss America szépségversenyt, amivel ő lett az első színes bőrű szépségkirálynő. A címről azonban 1984-ben lemondott, mert meztelen fotók jelentek meg róla. Így kezdődik bemutatkozása a Wikipedián, mi azonban nem innen ismerjük őt.Intim--Uhh! Egy sniccerrel esett neki hűtlen férje péniszének egy asszonyhttp://www.life.hu/intim/20160612-egy-sniccerrel-esett-neki-hutlen-ferje-peniszenek-egy-asszony.htmlEgy sniccerrel esett neki hűtlen férje péniszének egy nő, miután megtudta, hogy a férfi a legjobb barátnőjével csalja.IntimOrigoForró! Ilyen a világ legformásabb teste bikiniben: Fotó!http://www.life.hu/intim/20160612-kim-kardashiane-a-vilag-legformasabb-teste-bikiniben-bikiniszelfi.htmlRégóta nem hallottunk Kim Kardashianról, ami elég fura. Mindenesetre most újra posztolt, és ismét a testét vetette be, hogy elképráztassa a világot. IntimOrigo