A női intim területek, így a hüvely bakteriális és gombás fertőzése, nemcsak nagyon kellemetlen, de ha nem fordítunk rá figyelmet, akkor szövődményekkel is járhat. A már kialakult problémát természetesen kezelni kell, de jó, ha tudod, a hüvely egészségének megőrzéséhez a táplálkozással is hozzájárulhatsz, sok esetben megelőzheted a bajt.

A hüvely egészséges állapotának fenntartásához a legfontosabb, hogy a hüvelyflóra érzékeny egyensúlyát megőrizzük. Ezt az egyensúlyt sok tényező felboríthatja, ilyenek például a szexuális úton terjedő betegségek, de a jelentős hormonális változásokkal járó életszakaszokban, így változókorban, valamint várandósság idején is gyakran kialakulhatnak hüvelyi fertőzések. A hüvelyflóra egészségét befolyásolhatják a fogamzásgátlók, az antibiotikum-használat, bizonyos kémiai anyagok (szappan, tusfürdő, textilöblítő), műszálas fehérnemű, vagy akár pszichés okok is, mint a lelki trauma vagy a tartós stressz.

A hüvely egészségének megőrzéséhez a legfontosabb, hogy a hüvelyflóra érzékeny egyensúlyát megőrizzükForrás: Shutterstock

Ha az intim zóna savas egyensúlya megbomlik, a kórokozó baktériumok sokkal gyorsabban tudnak szaporodni. Ha hüvelyfolyásod mennyisége, szaga megváltozott, illetve hüvelyi diszkomfortérzet jelentkezik, elképzelhető, hogy hüvelyfertőzésed van. Nem érdemes halogatni a kezelést, hiszen a tünetek megfelelő, patikában kapható szerekkel (kenőcsök, kúpok) enyhíthetők, de ha nem tapasztalsz javulást, mindenképpen orvoshoz kell fordulni a problémával.
Ha hajlamos vagy hüvelyi fertőzésekre, vagy lehetőleg esélyt sem akarsz adni ezeknek, érdemes odafigyelned a megelőzésre is. Azon túlmenően, hogy mindig természetes anyagból készült fehérneműt viselj, ügyelj a megfelelő higiéniára, valamint a helyes táplálkozásra. Kevesen tudják, hogy a túlzásba vitt vagy egyoldalú diéta is okozhat hüvelyproblémákat.

Íme, 4 szuper étel, amivel hozzájárulhatsz az intim területed egészségéhez!

Joghurt

A joghurt olyan jótékony hatású baktériumokat tartalmaz, amelyek segítenek fenntartani a bél-, illetve a hüvelyflóra egészségét. Ezek megakadályozzák a káros baktériumok elszaporodását, a tejsav pedig segít fenntartani a megfelelő kémhatást. Sokat tehetsz az egészségedért, ha naponta elfogyasztasz egy doboz natúr joghurtot.

A joghurt fogyasztása segíti fenntartani a bél-, illetve a hüvelyflóra egészségétForrás: Shutterstock

Citrom

A citrom gyulladáscsökkentő hatásánál fogva fejti ki jótékony erejét: vízbe facsarva nem csak kiváló frissítő, de a gyógyhatása is jelentős.

Vörösáfonya

A vörösáfonya levéről bebizonyították, hogy nagyon jót tesz a húgyutaknak, csökkenti a fertőzések kialakulásának esélyét, és gyorsítja a gyógyulást. Ugyanígy a vaginális fertőzések, gyulladások esélyét is jelentősen csökkentheti. Igyunk naponta egy pohár áfonyalevet, vagy szedjünk rendszeresen áfonyatartalmú étrend-kiegészítőket.

A vörösáfonya jót tesz a húgyutaknak és a vaginális fertőzések esélyét is jelentősen csökkenthetiForrás: Shutterstock

Fokhagyma

A fokhagymát sokan a kellemetlen, jellegzetes szaga miatt nem fogyasztják, pedig érdemes. Immunerősítő és gombaellenes hatása van, így a segítségével gyorsabban megszabadulhatunk a hüvelyi fertőzésektől, de megelőzésre is kiváló.