Kovács Áron speciális iskolába íratta be kisfiát

Fotó: Life.hu -
Waldorf iskola Class FM Kovács Áron gyerek
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
A Class FM műsorvezetőjének sohasem volt problémája a hagyományos iskolával, párja javaslatára mégis egy alternatív általános iskolába íratta be kisfiát, Mátét.

Bizalmat szavazott egy számára ismeretlen, alternatív iskolának, a Waldorfnak a Class Fm műsorvezetője. A család döntésében az is szerepet játszott, hogy Áron párjának rossz tapasztalatai vannak a hagyományos iskolarendszerrel kapcsolatban, megszenvedte a hagyományos oktatást. Ettől szeretnék megkímélni az édesapja karakteréhez igencsak hasonló kissrácot.

Fotó: Life.hu

„Ez nagy emberkísérlet, aminek a végeredményéről nehéz beszélni, csak akkor derül majd ki, hogy jól döntöttünk-e, amikor felnőtt lesz a gyerekből. Komolyan gondolom, hogy nem iskolarendszeren, hanem a pedagóguson múlik, hogy milyen lesz a gyerek. Nehezen vagyok meggyőzhető, hogy ez nem az embereken múlik, az általános oktatásban is vannak jó tanárok. Az alapvető különbség a hagyományos és az alternatív oktatás között, hogy az állami modell felállít egy mindenkire érvényes tananyagot és tempót 30 különböző gyereknek. Ebben az iskolában viszont nem az a cél, hogy mindenki egyszerre jusson el A pontból B pontba, ezt csak végcélnak tekintik. A befejezéskor mindenkinek ugyanazt kell tudnia, mint egy hagyományos iskolát végzett gyereknek, csak ezt személyre szabottan sajátítják el. Itt nincs olyan, hogy akkor is lenyomják a tananyagot a gyerek torkán, ha arra még nem érett a gyerek. Ez nem elitképzés, inkább visszafordul a hagyományos értékekhez, gyökerekhez. Elmentünk dr. Vekerdy Tamás pszichológus néhány előadására, hisz magunk is bizonytalanok voltunk a választásunkban, mert nem ismerjük a rendszert. Beszéltem waldorfos szülővel is, akik azt mesélték, hogy a gyerekük csak úgy szomjazza a tudást" - mesélt a választásról a műsorvezető, akire nagyon hasonlít a kisfia.

„Én hagyományos iskolába jártam, ember lett belőlem, de nem biztos, hogy ezt az iskolának köszönhetem. Köze nincs a munkámhoz annak, amilyen iskolát végeztem. Amikor megkérdeztem, hogy a környezetemben tegye fel a kezét, aki a végzettségének megfelelő helyen van, 20-ból kettő tette csak fel. A fiam örökölte az egyik alaptulajdonságomat. Csak azokért a dolgokért tisztelem az embereket, amit tesznek és amilyenek, számomra nem fontos, hogy milyen pozíciót töltenek be. Ő is olyan, ha valaki nem vívja ki a tiszteletét, arra nem tud felnézni. A legtöbb gyerek elfogadja, hogy a tanárt tisztelni kell, bármilyen is. Máté nem ilyen, neki folyamatos konfliktusai lettek volna egy hagyományos iskolában. A Waldorf emberközpontú iskola, a tekintélyt nem helyezik minden elé. Vekerdy szerint nem kell aggódni, hogy egy hermetikus világba lesz elzárva a gyerek, kap majd pofonokat az életben, akár a szüleitől is."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.