Megdőlt a tévhit? A nők tájékozódnak jobban!

Forrás: Thinkstock -
térkép eltévedés tájékozódás felmérés segítség
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
A brit férfiak átlagosan 900 mérföldet, azaz csaknem 1500 kilométert tesznek meg feleslegesen életükben autóval vagy gyalog, mert makacsak, és nem hajlandóak segítséget kérni, ha eltévedtek.

Egy navigációs cég ezer brit felnőtt megkérdezésével végzett felméréséből kiderült, hogy havonta másfél, évente pedig 18 mérföldet - 2,4 és 29 kilométert - tesznek meg feleslegesen, mielőtt útbaigazítást kérnének. Ez ötven év alatt 900 mérföld. Életükből összességében kilenc napot fecsérelnek el így.

Forrás: Thinkstock

A férfiak mindössze hat százaléka kér segítséget vagy nézi meg a térképet, annak érdekében, hogy elkerülje a felesleges kanyarokat, csaknem kétszer annyian azonban büszkék arra, hogy nem adják fel addig, míg nem találnak egy másik utat.

A cég gyalogosok és kerékpárosok számára készít navigációs eszközöket. Szóvivője szerint a felmérés eredménye megerősíti, amit sokan már régóta sejtettek: azt, hogy nem a férfiak tájékozódnak a legjobban. Az emberek 94 százaléka úgy gondolja, a nők jobbak e téren, még akkor is, ha a férfiak ezt nehezen ismerik el. A feleslegesen megtett táv azonban a navigációs céget is meglepte. „Elképesztő, hogy mennyi időt vesztegetünk el az életünkből azzal, hogy nem kérünk útbaigazítást” - fogalmazott a szóvivő.

Nők és a tájékozódás. Valóban két külön fogalom?

„Ha egy férfi és egy nő egy időben leugrik egy felhőkarcoló tetejéről, melyik ér le előbb? A férfi. Miért? Mert a nő eltéved útközben." Ahogy ez a morbid vicc is mutatja, a nők tájékozódási képességének igen rossz híre van... Főleg a férfiak körében. Aljas rágalom vagy tudományosan bizonyított tény? Utánajártunk!
Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.