Magyartanár az érettségiről: Tárgyi tudás szinte nem kellett a megoldáshoz

magyar tudás érettségi
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Ma kezdődött el a gimnazista diákok megmérettetése a magyar érettségivel. Egy magyartanár szerint a szövegértési feladat nem volt túl nehéz, csak a többszörösen összetett kérdésekre kellett odafigyelni.

Hétfőn a magyar érettségivel kezdődtek el a gimnazisták vizsgái. A szövegértési feladat egy magyartanár szerintkevés szakkifejezést tartalmazott, a válaszokat is könnyen ki lehetett keresni szövegben, mert a vonatkozó bekezdéseket megjelölték a kérdésekben.

Forrás: MTI/Kovács Attila

“Nagyon korrekt”

- így jellemezte az Eduline-nak nyilatkozó magyartanár az érettségi feladatsorát, szerinte tárgyi tudás szinte nem is volt szükség a megoldáshoz. Az összetett kérdésekre kellett nagyon odafigyelni, valamint volt egy-két olyan kérdés is, amire szubjektív választ lehetett adni, így kérdéses, hogy a megoldókulcs pontosan mit fogad majd el.

Forrás: Origo

A második részben az érvelő fogalmazást Csoóri Sándor Nomád naplója alapján kellett írni, amihez azért már szükség volt némi tárgyi tudásra, de a tanár szerint könnyű volt olyan műveket találni, amik hasonló kérdéskört boncolgatnak. Tamási Áron novellája ugyan nem ismert mű, de mivel a feladattípus évek óta hasonló, jól fel lehetett rá készülni. A Vörösmarty-Illyés összehasonlításban a két zeneszerző, Liszt és Bartók jó összehasonlítási pontot ad, a költők eltérő két korszakát is jól demonstrálják a versek, az elemzésben könnyen kibontható.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.