Évi 3 milliárdot hozott George Michael egyetlen dala

Forrás: Getty Images/Dave M. Benett -
dal George Michael jogdíj bevétel
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
A több mint 3 évtizedig tartó sikeres karrierje során született jó néhány felejthetetlen sláger, ám van köztük egy, ami mindenkinek kedves, főleg karácsony idején. 

Ez a Last Christmas című dal, amely azon kívül, hogy megszületett, a puszta létezésével is folyamatosan gyarapította George Michael bankszámláját. Ennek oka az, hogy a mindenki által kedvelt sláger más hírességeket is megihletett, így egyre több helyről érkezett be plusz bevétel a sztárhoz a jogdíjakból.

Nick Hornby például sosem tagadta, hogy a Last Christmas alapján született meg a sikerkönyve 1998-ban, az Egy fiúról. 2002-ben mozifilm készült belőle, melyben Hugh Grant alakította a jó módú munkanélkülit, aki édesapja karácsonyi dalából él.

George Michael Last Christmas című dala sokakat megihletett Forrás: Getty Images/Dave M. Benett

Ezek alapján, a hivatalos összesítés szerint a Last Christmas évente több mint 3 milliárd forintnak megfelelő összeget hozott a konyhára a megálmodójának. Ez olyan, mintha kapnánk havonta 200 millió forintot. - írta meg a Blikk.

Olyannyira híressé vált ez a nóta, hogy szakértők próbálták megfejteni a sikerének titkát.

"Múlt karácsonykor neked adtam a szívem, de a következő napon már túl is adtál rajta" - énekli a nem régiben elhunyt sztár popdalában, amelyet 70 alkalommal dolgoztak fel ezidáig. Ennél pedig jóval többen próbáltak rájönni arra, hogy mi lapulhat az egyszerű szöveg és dallam mögött, amiért ekkorát robbant.

Szakértők szerint az egyik alappillére az, hogy a cím "végtelenítve" van. Hiszen minden évnek van egy múlt karácsonya, ráadásul ez ötvöződik egy elveszített szerelemmel, amit már szinte mindannyian megtapaszaltunk az életben.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.