étterem Michelin Guide michelin-kalauz konyhaművészet Michelin-gumi Michelin-csillag útikalauz magazin
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Mi jut eszedbe arról, hogy Michelin? Egyeseknek a Michelin-baba vagy az autók gumiabroncsai, míg másoknak a Michelin-csillag, amely az éttermeket minősíti. Akkor most a közlekedési vagy a gasztronómiai képzettársítás a helyes? Eláruljuk, hogy mindkettő!

Autószerelés és kulináris élmény

A Michelin-csillag történetének főszereplői egy francia testvérpár, Edouard és André Michelin. Ám mielőtt bárki azt hinné, hogy valami elegáns étterem tulajdonosairól van szó, eláruljuk, ők találták fel a modern, leereszthető gumiabroncsokat a 19. század végén.

André és Edouard Michelin Forrás: AFP
A Michelin útikönyv tartalmazta a legjobb autós útvonalakat és az azok mentén fellelhető legjobb éttermeket Forrás: Hans Lucas via AFP/Sebastien Lapeyrere / Hans Lucas/Sebastien Lapeyrere

De ki és hogyan adja a Michelin-minősítéseket?

Az éttermek értékeléséért névtelen kritikusok felelnek, ők az inspecteur-ök, akik még a családjuknak sem beszélhetnek a munkájukról és komoly képzésen vesznek részt. Az ő feladatuk, hogy öt szempontot figyelembe véve véleményt alkossanak egy étterem konyhájáról és megítéljék, érdemes-e a Michelin-csillagra.

A maximálisan adható csillagok száma 3,

de már az is megtisztelő, ha egy étterem egyáltalán bekerül a kalauzba.

Az inspecteur-ök feladata, hogy öt szempontot figyelembe véve véleményt alkossanak egy étterem konyhájáról Forrás: Shutterstock

A 3 csillag maga a gasztronómiai élmény netovábbja, egy ilyen étterem pedig önálló úti célként is megállja a helyét. A 2 csillag azt jelenti, hogy olyan jó a konyha, hogy érdemes miatta letérni a legrövidebb útról és kitérőt tenni miatta. Míg az 1 csillag egy olyan kellemes hely, amely igen jó ételeket kínál, s amelyet szívesen ajánl a kalauz.

A Guide Michelin 120 éve töretlenül teszteli és ajánlja a legjobb éttermeket, s bár eredetileg a gumiabroncsok eladását ösztönző marketingfogásnak indult, mára a tökéletes gasztronómiai élmény osztályozórendszerévé vált, a Michelin-csillag pedig olyan szimbólummá, amelyet az egész világon ismernek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.