Megoldódhat Malaysia Airlines MH370-es járatának rejtélye: furcsa vízalatti jeleket észleltek a kutatók

eltűnt repülőgép megoldás rejtély Malaysia Airlines
Kutatók úgy gondolják, hogy egy új módszer elvezetheti őket a Malaysia Airlines MH370-es repülőgépét övező rejtélyek megoldásához. Több mint 10 év telt el azóta, hogy megtörtént a világtörténelem egyik leghíresebb repülőgép-balesete.

2014. március 8-án a Malaysia Airlines MH370-es járata Kuala Lumpurból a kínai fővárosba, Pekingbe tartott, ám rejtélyes módon letért az útvonaláról, és eltűnt. Ugyan a nyomozásban értek el eredményeket a világ minden tájáról érkező kutatócsoportok, egyértelmű magyarázat még mindig nincs a történtekre.

Malaysia Airlines MH370, eltűnt maláj gép
A Malaysia Airlines MH370-es járatán 227 utas és 12 fő személyzet utazott
Forrás: Imaginechina/AFP ImageForum

A fedélzeten 227 utas és 12 fős személyzet tartózkodott, őket a tragikus eseményt követően halottnak nyilvánították. A hírek szerint a repülőgép nem küldött vészjelzést, és később az is kiderült, hogy a Boeing 777-es hét órán keresztül ismeretlen pályán repült. Még mindig csak találgatják, hogy mi történhetett azon a végzetes márciusi napon 2014-ben. Sokan úgy vélik, hogy a választ a repülőgép fekete dobozának repülési adatrögzítői adhatják meg. Ezek azonban még nem kerültek elő. A nyomozók most úgy vélik, hogy egy vízalatti nyomásmérő segíthetett a repülőgép roncsainak felkutatásában.

A Malaysia Airlines MH370-es gépének útvonala
A Malaysia Airlines MH370-es gépének feltételezett útvonala 

A Malaysia Airlines MH370-es járatának becsapódása kisebb földrengést okozhatott

A Cardiffi Egyetem kutatói több mint 100 órányi, repülőgép-balesetekből származó hanganyagot néztek át, és rábukkantak valamire, ami mindent megváltoztathat. Meghatároztak egy víz alatti jelet, amelyet a Boeing repülőgép becsapódása okozhatott. Dr. Usama Kadri matematikus és mérnök kifejtette, hogy az MH370 rejtélyének felderítésében egy olyan hidrofon-hálózat segíthet, amelyet egy nukleáris robbanásérzékelő rendszer részeként az óceánban bekövetkező nyomásváltozások megfigyelésére használtak. Csapatával együtt elemezte az adatokat abból az időből, amikor a repülőgép eltűnt az Indiai-óceán felett, és találtak is egy azonosíthatatlan hangot a hetedik ívnek nevezett területen.

Egy 200 tonnás repülőgép 200 méter/másodperces sebességgel zuhanva egy kisebb földrengésnek megfelelő mozgási energiát szabadítana fel. Ez elég nagy lenne ahhoz, hogy a több ezer kilométerre lévő hidrofonok rögzítsék. A hidrofonok érzékenységét figyelembe véve nagyon valószínűtlen, hogy egy nagy repülőgép, amely az óceán felszínébe csapódik, ne hagyna észlelhető nyomot, különösen a közeli hidrofonokon. A kedvezőtlen körülmények azonban potenciálisan tompíthatják vagy elfedhetik az ilyen jelet

 - írta Dr. Kadri a The Conversation című lapban. Hozzátette, hogy a kutatás egy részét meg kell ismételni, hogy megállapítsák, hogy a jelek valóban az eltűnt MH370-es járathoz kapcsolódnak-e.

 

 

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.