Hatalmas kis hazugságok címmel új, nőkről és női sorsokról szóló sorozat indult február 20-án, sztárok egész sorával és izgalmas alaphelyzettel. Megvan rá az esélye, hogy bekerüljön minden idők legjobb női sorozatai közé – amelyeket most listába szedtünk.

Szex és New York (1998–2004) 

A bővérű Samantha, a csípős nyelvű Miranda, a naiv Charlotte, és persze Carrie, aki tudja, milyen a jó szex (vagy nem fél megkérdezni): a négy New York-i barátnő kalandjai először bizonyították be, hogy lehet tévében is nyíltan beszélni a női szexualitásról és a szinglilétről – és hogy erre van közönségigény is. A hat évadot megélt szériát még követte két mozifilm és egy előzménysorozat (Carrie naplója) is, de azok inkább már csak a „még egy bőr lehúzása” jegyében készültek. 

Szívek szállodája (2000–2016) 

Ilyen címmel lehetne más, mint női sorozat? Mondjuk az eredeti címe teljesen más (Gilmore Girls, azaz 'A Gilmore lányok'), de hazánkban így a férfi közönségnél esélye sem volt ennek a szériának, ami pedig egyáltalán nem annyira sztereotipikusan csajos stílusú darab. A középpontjában két nő: anya és lánya párosa áll, az ő mindennapi életük, konfliktusaik, kapcsolataik, egymáshoz fűződő viszonyuk... Mindez sok-sok pergő párbeszéddel és sajátos humorral előadva, az egykori hét évadhoz tavaly egy lezáró, négyrészes miniszériát is hozzácsapva. 

Született feleségek (2004–2012) 

Mi rejlik az idilli felszín alatt? Ha Amerikában ezt a kérdést feszegetik, akkor leggyakrabban a kertvárosok mintapolgárainak életéhez nyúlnak a filmek és a sorozatok is, jelen esetben a Lila Akác köz díszfeleségeinek nézőpontján keresztül. Titkok, bűntények, szerelmek, kalandok: minden előfordulhatott nyolc évadon keresztül – a sorozat enyhén groteszk hangnemét pedig az is kiválóan mutatja, hogy a narrátora végig egy (a legelső részben) öngyilkosságot elkövetett feleség volt – a sírból. 

Gossip Girl – A pletykafészek (2007–2012) 

A fiatalabb csajkorosztályt célozta A pletykafészek, ami a manhattani felső tízezer tinédzsereinek életébe vitte el a nézőit, méghozzá egy bulvárblogger kalauzolásában – aki végig kommentálta az eseményeket, akinek a blogját a szereplők is olvasták (és aki így kihatott a történésekre is), és akinek kilétét csak a legutolsó rész fedte fel. A sorozat pedig nem mellesleg sztárrá tette Blake Lively-t, aki azóta már mozifilmekben is húzónévnek számít. 

Csajok (2012–2017) 

A Szex és New York 21. századi, karcosabb, életszerűbb verziója, egy tízessel fiatalabb korosztályról: talán így lehetne körülírni leginkább a Csajokat. A sorozatot író és rendező, és benne Hannah-t alakító Lena Dunham egyedi stílusa és humora persze mindent áthatott ebben az HBO-szériában, aminek épp most fut az utolsó, hatodik évada. Ha pedig valakinek bejön a Csajok hangvétele, érdemes egy próbát tennie az eggyel elvetemültebb Broad Cityvel is. 

Orange is the New Black (2013–) 

Egyszerre nagyon női sorozat is, meg nem is: egyrészt olyan helyen játszódik, ahol aztán tényleg csak nők vannak, és tényleg csak női konfliktusok fordulhatnak elő (egy női börtönben), másrészt a főszereplői cseppet sem tipikus női karakterek (börtöntöltelékek). Aztán persze pont az a jó ebben az egyszerre drámai és humoros szériában, hogy kiderül: azok a „csak női” konfliktusok valójában egyetemes problámákat érintenek, azok a női sittesek meg ugyanúgy sokfélék, mint a kinti emberek.

Hatalmas kis hazugságok (2017–) 

Az HBO új sorozata február 20-án indult el, nem akármilyen alkotógárdával: a főbb szerepeit olyan sztárok játsszák, mint Nicole Kidman, Reese Witherspoon, Shailene Woodley, Zoe Kravitz, Laura Dern és Alexander Skarsgaard, de a rendező Jean-Marc Vallée (C.R.A.Z.Y., Mielőtt meghaltam, Vadon) sem akárki. A műfaja leginkább fekete komédiára hajaz, a története pedig egy kisvárosban történt gyilkosságból bomlik ki, hogy aztán leginkább a női sorsokról és életlehetőségekről meséljen.