Van az a mondás, hogy „nem minden az, aminek látszik” – az influenszerek világában pedig ez szó szerint értendő. A sztárok közül sokat csupán PR-okokból mennek vakációzni, és van, hogy jobban esik nekik inkább leülni a gép elé képet szerkeszteni az álomutazásról. Az „utazós kontent” ma már nem feltétlenül igényel repülőjegyet, útlevelet vagy napsütést – elég egy greenscreen, egy stylisthaver és egy jó adag pofátlanság. Az alábbi öt celeb példáján keresztül megmutatjuk, hogyan vált a kamu luxusnyaralás 21. századi műfajjá.
A Kardashian családban a valóság csupán ajánlott irányelv. Kim Kardashian pedig bevallottan rendszeresen retusálja az utazási képeit – nem csak magát, hanem a gyerekeket is. Kékebb tenger? Pipa. Tisztább égbolt? Természetesen. Boldogan mosolygó gyerek a családi fotón? Photoshop. Kim számára a vakációs fotó nem emlék, hanem marketingeszköz – és ha a valóság nem elég tökéletes, akkor majd az utómunka megoldja. A rajongók már külön közösségeket működtetnek a Kardashian-féle képhamisítások lebuktatására – és nem egy esetben beigazolódik a gyanújuk.
Az előbbi okok miatt történhetett meg, hogy 2020 karácsonyakor a Kardashian család kirakta a szokásos ünnepi képet, havas tájjal, tökéletes frizurával, és természetesen minden testvérrel. Egy apró gond volt: Kourtney épp Houstonban jótékonykodott Travis Scott mellett, és teljesen kihagyta a hegyi bulit. De a kép mégis megjelent – rajta Kourtneyval. A megfejtés? A Photoshop, mint mindig. A család egyszerűen belemontírozta őt is a képbe, hogy senki ne érezze magát kényelmetlenül – főleg ők maguk ne. A tökéletes családi karácsonyi képeslap megvolt, a valóság meg... majd jövőre (se). Kourtney utólag megerősítette: „Nem voltam ott, de legalább jól néztem ki.” Ez is valami.
Kylie már többször került reflektorfénybe képszerkesztés miatt – de a 2019-es születésnapi jachtbotránya különösen látványosra sikerült. A világ egyik legdrágábbnak titulált jachtján ünnepelt – legalábbis így tűnt. A valóságban csak 250 millió dollárra saccolt luxusjármű kölcsönzött volt, az értéke pedig messze nem annyi, mint ahogy azt a sajtó és a Jenner-brand állította. A dolog inkább PR-trükk volt, mint nyaralás. De hát ki mondana nemet egy kis közösségimédiás hatásvadászatra, ha az kellően exkluzívnak hangzik?
Victoria Beckham 2020 augusztusában posztolt magáról egy tengerparti képet – ám a geolokáció, a móló deszkái és a homok mintázata ismerősnek tűnt a követői számára. Brooklyn Beckham menyasszonya (aki azóta a felesége), Nicola Peltz hamarosan feltöltötte saját, eredeti felvételét ugyanarról a helyről, amivel lebuktatta stílusikon anyósát. A hasonlóságok és a vágás nyomai azonnal megerősítették, hogy a „tengerpart” valójában egy másik fotó volt – a szemfüles követők pedig rögtön megosztották a leleplező anyagot.
2018-ban Shay Mitchell Ázsiába utazott – legalábbis az Instagramja szerint. A színésznő sanghaji és hongkongi kalandokat dokumentált a feedjén, de a kommentelők gyorsabban dolgoztak, mint egy reptéri vámellenőr. Egyik sztorijában ugyanis ott virított egy árulkodó egérkurzor a képen, ami valószínűleg képernyőfotózás közben került oda – ami, valljuk be, elég nehéz lenne egy valódi fotón elkapni. A követők hamar beazonosították: az állítólagos sanghaji látkép valójában Tokióban található, a híres Jan Vranovsky-féle épület. A „Terracotta Army”-poszt is gyanús lett – gyanúsan ismerős Pinterest-oldalakról. Shay reakciója egy elegánsan cinikus mondat volt: „A kilátás szinte túl szép ahhoz, hogy igaz legyen.”
És milyen igaza volt. Már csak egy Canva-logo hiányzott a sarokból.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.