Mindenki tud fogyni a futástól, vagy a testalkat és az örökölt gének olyan tényezők lehetnek, amelyek megakadályozhatják a látványos karcsúsodást? A választ Kropkó Péter triatlonista, személyi edző, a Life.hu új sztárszerzője adja meg.

Az egészséges életmód és a fogyás két feltételtől függ: a megfelelő mennyiségű kalóriabeviteltől és a mozgás által leadott energiamennyiségtől. A testalkat és a gének legfeljebb a fogyás sebességére vannak hatással. Minél jobban figyelsz arra, hogy annyi tápanyagot vegyél magadhoz, amennyire a szervezetednek szüksége van, és minél jobban el tudja égetni a szervezeted a fölösleges kalóriákat, annál eredményesebb lesz a fogyásod. Ha nem figyelsz a megfelelő mennyiségű mozgásra - ami megfelel a korodnak -, akkor le fog lassulni az anyagcseréd. Tudatos életmódváltással a szervezetet károsító tényezők ellen - mérgek, betegségek - is jobbak lesznek az esélyeid.

A diétáról sok cikket találhatsz a Life.hu-n. Építsd be az edzéstervedbe az ún. "helyváltoztatós" sportokat, mint pl. a futás és a gyaloglás, mert ezek állóképességi ciklikus sportágak, és zsírégető hatásúak. Minél tovább futsz vagy gyalogolsz, annál látványosabb lesz az eredmény.

Forrás: Thinkstock

Ne feledd: száz méteren egy sprinter többször annyi energiát éget el - természetesen sprintelve -, mint a maratoni futó - aki lassabban fut. Ezt a szintet a sprinter csak másodpercekig, a maratoni futó azonban órákig fenn tudja tartani, ezáltal több energiát tud elégetni. Egy 226 kilométeres hosszú távú Ironman versenyen 10 000-nél is több kalóriát égethetsz el 8-15 óra alatt, és akár 83 (!) évesen is. Ezért a tévhitekkel ellentétben nem az edzés intenzitásának emelése az elsődleges, hanem a sportolás hosszának növelése a cél. 

Sportágak óránkénti kalóriaigénye (egy 70 kg-os ember esetén, közepes intenzitású edzéssel)

Futás: 560 kcal
Kocogás: 490 kcal
Séta: 245 kcal
Kerékpár: 420 kcal

Tanulj meg együtt élni az alkatoddal, és szeresd a testedet, mert befolyásolja a fogyás sebességét, illetve azt, hogy mely testrészedről veszíted el a zsírt. Ha van kellő akaraterőd, és mindent megteszel a kitűzött cél érdekében, akkor sikerrel fogsz járni. A diétázást kombináld mozgással, hogy centiméterekben mérhető, látványos legyen az eredmény, ne csak a mérlegen látszódjon. Ugyanis ha csak a táplálkozásodra figyelsz, és nem mozogsz, akkor zsírt ugyan fogsz veszíteni, de nem épül izom.



Szoptatás után bombaformában!http://www.life.hu/sztarszerzok/20130917-mozgas-kaloria-zsiregetes-igy-karcsusodj-szoptatas-utan.html Így fogyj, ha még pici a babahttp://www.life.hu/sztarszerzok/20130912-kaloria-futas-fogyokura-zsiregetes-a-babaval.html Ezért mérd a pulzusod edzés közben!http://www.life.hu/sztarszerzok/20130910-mozgas-zsiregetes-kaloria-ezert-merd-a-pulzosod-edzes-kozben.html Így hozd magad bombaformába!http://www.life.hu/sztarszerzok/20130905-mozgas-zsiregetes-kaloria-kropko-peter-igy-hozd-magad-bombaformaba.html Profi zsírégetés futássalhttp://www.life.hu/sztarszerzok/20130903-fogyokura-edzes-kaloria-kropko-peter-profi-zsiregetes-futassal.html