Ebben a budapesti étteremben készítik a legfinomabb kacsasteak-et

Forrás: Marton Adrienn -
étterem Feneketlen-tó privát séf gasztronómia Marton Adrienn
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Meggyőződésem , hogy nincs is jobb egy nyári sétánál egy költői helyen, legalábbis ami a kikapcsolódást illeti. Egy kedves barátnőmmel júniusban szorítottunk magunknak egy kis ,"énidőt" amikor a nagy beszélgetés közepedte a Feneketlen-tó partján rátaláltunk egy étteremre, amiről úgy gondoltuk, hogy tökéletes befejezése lesz a találkozásunknak.

Már maga a környezet és a kellemes vízparti terasz is nagyon inspiráló volt, amit csak fokozott az étlapon fellelhető étel és bor választék, valamint a profi kiszolgálás. Magyar alapanyagokból készített ételek és nemzetközi fogások egészséges repertoárjából válogathattunk, ahol nagy szerepet kaptak a makrobiotikus ételek is. Így esett a választásom egy különleges fokhagymán grillezet kacsasteak-re, amit zöldalmás jalapeno chimmi-churrival (argentin származású mártás) és édesburgonyával tálaltak.

Magyar alapanyagokból készített ételek és nemzetközi fogások egészséges repertoárjából válogathattunk Forrás: Marton Adrienn

A kacsahús remekül ötvözhető különféle gyümölcsökkel, így a zöldalma savassága és a jalapeno csípős jellege rendkívül gazdag ízeket tárt fel előttem ebben a kombinációban.

Ha ez nem lett volna elég, rendeltünk még ropogós fogas filét kapros rák – majonézzel, amihez jázminrizst és madársalátát fogyasztottunk. A konyhafőnökkel az alapanyagokról beszélgettünk, aki elárulta, hogy minden szerdán és csütörtökön a piacon kezdik a napot és az ott fellelhető legfrissebb alapanyagokból kerül összeállításra a heti ajánlatuk (francia elnevezéssel: Au Marche!, azaz Irány a piac!)

Fokhagymán grillezet kacsasteak zöldalmás jalapeno chimmi-churrival és édesburgonyával Forrás: Marton Adrienn

Az igazság az, hogy nem tudtunk ellenállni a különleges desszerteknek sem, pedig sem én sem a barátnőm nem vagyunk édesszájúak. Sokszor hangoztatom, hogy nagyon közel áll hozzám az olasz konyha, ezért egy különleges panna cottát választottam passiógyümölccsel és marcipán pestóval. Nem is tudom, lehet, hogy ezzel kellett volna kezdeni és rendelni még egyet, annyira finom volt.

Nálam mindig előnyt élveznek azok az éttermek, ahol otthonosan érzem magam és nem kell figyelnem a külsőségekre, hanem egyszerűen kikapcsolódhatok. Az étterem kialakítása lehetővé teszi esküvők, üzleti megbeszélések, baráti találkozók megszervezését, de ha csak beszélgetni szeretnénk egy ismerősünkkel és ebédelni egy jót,- ahogyan én is tettem - akkor is nyugodt szívvel ajánlom bárki számára. Minden hét végén ráadásul, vasárnapi brunch keretein belül a gyerekekkel is élvezhetjük az étteremből áradó nyugalmat, hiszen a fennséges fogások és szezonális ajánlatok mellett játszóház is rendelkezésre áll a kicsik részére.

Kulináris élmények Palma de Mallorca-nhttp://www.life.hu/sztarszerzok/privat-sef/20170816-marton-adrienn-palma-de-mallorca-n-nyaralt-csaladjaval.htmlIdén nyáron a családom egyik úti célja Mallorca volt. Kirándultunk, strandoltunk, várost néztünk. Imádtam az ott eltöltött egy hetet. Persze nem hagyhattam ki azt sem, hogy felfedezzem a spanyol gasztronómia „gyöngyszemeit”. Főzőtanfolyamra iratkoztam be, ahol egy spanyol séf mutatta meg nekem, hogy kell autentikus spanyol omlettet, katalán krémet és paella-t készíteni. Privát séf--Marton Adrienn kulináris élménye a budapesti várbanhttp://www.life.hu/sztarszerzok/privat-sef/20170725-marton-adrienn-ujabb-gasztrokulturalis-elmenye.htmlA fiam, Maxim és Noel a Nagyinál nyaralnak, én pedig lopok magamnak pár órát a férjemmel, hogy romantikusan, kéz a kézben sétálgassunk a Várban. Privát séf--Marton Adrienn a különleges kávékról mesélthttp://www.life.hu/sztarszerzok/privat-sef/20170705-marton-adrienn-a-kulonleges-kavekrol-mesel.htmlHétköznap van, ami nálam szinte mindig hajnali ébredéssel kezdődik. Ilyenkor általában megiszom a reggeli kávémat, reggelizek és indulhat a munka. Ezen a napon is megbeszélés megbeszélést követett és kivételesen ottthon a nagy rohanásban nem kávéztam. Így vezetett az utam a Dohány utca egyik hangulatos speciality kávéházába. Privát séf--Latte Art kreációk a World of Coffee 2017 kiállításonhttp://www.life.hu/sztarszerzok/privat-sef/20170628-latte-art-kreaciok-a-world-of-coffee-kiallitason-marton-adrienn.htmlIdén Budapesten rendezték meg a World of Coffee 2017-et, ami Európa legnevesebb kávékról szóló eseménye. Én is ellátogattam, hogy találkozzak szakemberekkel, és inspirálódjak, hiszen a kávé és a gasztronómia sok ponton összefonódik. Privát séfThinkstockMarton Adrienn a Gourmet-fesztiválon járthttp://www.life.hu/sztarszerzok/privat-sef/20170530-marton-adrienn-a-gorumet-fesztivalon.htmlNincsen Gourmet Fesztivál eső nélkül... Ez a mondás az éves hagyományokon alapulva idén szerencsére majdnem megdőlt, hiszen a négy napból három szikrázó napsütéssel telt. Mivel tavaly mindössze egy napra látogattam ki, így idén megfogadtam magamnak, hogy csütörtöktől vasárnapig ''odaköltözöm'' a Millenáris szívébe. Örülök, hogy így tettem, hisz rengeteg kiállító ételkülönlegességét megkóstolhattam. Következzék az én élménybeszámolóm a hazai gasztronómia egyik meghatározó eseményéről, a teljesség igénye nélkül. Privát séfOrigoÍgy kell igazán jó BBQ-t készítenihttp://www.life.hu/sztarszerzok/privat-sef/20170524-marton-adrienn-igy-kell-igazan-jo-bbq-t-kesziteni.htmlAmikor Amerikában éltünk, sokszor kaptunk meghívást grillpartikra. Az egyik ilyen alkalommal ismerkedtem meg a barbecue fogalmával, amiről előtte teljesen más elképzelésem volt. A házigazda sokat mesélt arról mennyi munka és idő van egy-egy ilyen eljárással készült húsban, hiszen ez nem más, mint alacsony hőfokon történő sütés, lassan, hosszú órákon keresztül. Aznap este megkóstoltam az így készült marhaoldalast, ami felejthetetlen ízélményt hagyott maga után. Időközben pár éve hazánkat is elérte a 'füstön sütés szele', így nem volt kérdés, hogy megkóstolom a helyi BBQ-helyek különleges kínálatát. Privát séf--