30 éves a Toy Story: te mennyire emlékszel az ikonikus filmre? Teszteld magad kvízünkkel!


Az első Toy Story rajzfilm 1995. november 22-én jelent meg, és gyerekek millióit varázsolta el a cowboyos, űrlényes, játékos és megható történet. 30 év után, négy film, két vidámpark és 3,3 milliárd dolláros világszintű bevétel után az animációs filmsorozat a családi filmesték elmaradhatatlan részévé vált. Bizonyítsd, hogy te is igazi rajongó vagy, és teszteld tudásodat szuper nehéz filmes kvízünkkel!

Az első a maga nemében, ez volt az első film, amelynek teljes gyártása során számítógépes animációt használtak, ami hatalmas technológiai ugrás volt a hagyományos, kézzel rajzolt animációkhoz vagy a korlátozott CGI technológiával készült filmekhez képest. A Toy Story bebizonyította a számítógépes animáció alkalmazhatóságát így, megnyitva az utat olyan jövőbeli animációs sikerek előtt, mint a Shrek, a Jégkorszak és számtalan más film.
Buzz Lightyear eredetileg a „Lunar Larry” nevet találták ki, de ezt hamar megváltoztatták, hogy Buzz Aldrin előtt tisztelegjenek, aki a második ember volt a Holdon. De nemcsak Buzz karakterének van háttértörténete. Az eredeti amerikai filmben Tom Hanks szinkronizálta Woody karakterét, de testvére Jim Hanks is besegített. Andy játékaihoz valódi játékokból merítettek ihletet: Mr. Potato Head egy valódi játék volt, amelyet a Hasbro gyártott, míg Slinky az 1950-es évek egyik legnépszerűbb játéka volt. A filmsorozatot nemcsak vidám pillanatok, de orbitális hibák is ötvözték. A franchise készítésekor majdnem elveszett a Toy Story 2 teljes filmje. A gyártás során egy technikai hiba miatt az egész film majdnem megsemmisült. Szerencsére az egyik animátor otthon tartott egy biztonsági másolatot, így a film megmenekült.
A Pixar-mese története még nem zárult le. 2026 júniusában érkezik az új Toy Story 5, amelyben a főszerepet Jessie, a cowgirl fogja kapni. De a cowboy és az űrhajós is visszatér, akiknek újraegyesülése feltehetőleg szívszorító lesz.










Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.