szupermarket Washington Egyetem American Journal of Public Health hízás
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Egy új felmérés arra az eredményre jutott, hogy az alacsonyabb árú termékeket árusító diszkont szupermarketek rendszeres vásárlói nagyobb arányban túlsúlyosak és elhízottak, mint azok, akik drágább élelmiszereket forgalmazó boltokban vásárolnak.

Wikipédia
Wikipédia

A seattle-i Washington Egyetem kutatói egy 25 perces telefonos felmérés eredményeiből származó információk felhasználásával készítették él saját tanulmányukat. A kutatók elsősorban azt vizsgálták, hogy a felmérés résztvevői lakóhelyüktől milyen távolságra végezték el a nagybevásárlást, valamint hogy milyen márkájú és minőségű élelmiszert vásároltak.

A kutatás során a tanulmány készítői három különféle árkategóriába sorolták a szupermarketeket 100 kiválasztott termék átlagos vételára alapján. A kutatók figyelembe véve a vásárlók demográfiai, tanulmányi, valamint anyagi hátterét megállapították, hogy csupán minden hetedik vásárló vásárolt a lakóhelyéhez legközelebb eső szupermarketben. Az eredményekből tehát világosan látszik, hogy a kutatásban részvevő vásárlók számára sokkal fontosabb szempont a kedvező ár, mint a lakóhelytől való távolság, mivel az emberek legnagyobb része amúgy is autóval végzi a nagybevásárlást.

A drágább élelmiszerboltok rendszeres vásárlói között mindössze 9 százalék volt az elhízottak aránya, míg az olcsóbb diszkont szupermarketek vásárlóinak csaknem 27 százaléka volt túlsúlyos. A tudósok szerint a megoldást az jelenthetné, ha sikerülne a jó minőségű élelmiszerek árát lecsökkenteni, és minél szélesebb körben elérhetővé tenni.

A Washington Egyetem tanulmánya az American Journal of Public Health című egészségügyi szakfolyóirat júniusi számában jelent meg.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.