A pénzszerzés legkülönösebb módjai - elképesztő történetek a gazdagságról

startup pénz gazdagság otthon történet család ötlet milliárdos
Íme, néhány ember, aki furcsa körülmények között gazdagodott meg. Csupán a szerencse vagy egy különös ötlet vitte őket sikerre.

Nincs rá egzakt mód, hogy kiderítsük, milyen út vezet a sikerhez. Kemény munka, termék- vagy szolgáltatásfejlesztés, szerencse – ezek mind kellenek ahhoz, hogy sikeres és gazdag lehessen az ember. Persze rengeteg más módja is van a sok pénz megkeresésének. Ritkább ugyan, hogy valaki megnyeri a lottót, a jackpotot, vagy egy sokat fizető fogadást, esetleg örököl egy tehetős rokonától, de ez sem lehetetlen. Néha a teljesen átlagos emberek különös, hovatovább bizarr módokon tesznek szert hatalmas vagyonra. Kitalálnak egy kiemelkedő üzleti megoldást, vagy egy kis startup cég olyan sikereket ér el, hogy a fejlesztők sok pénzhez jutnak általa.

Richard T. James – rugót tervezett, játék lett belőle

A hadsereg mechanikai mérnökeként olyan rugó megtervezésén dolgozott, amely rossz időben is megtartja a nagytömegű felszereléseket a hajókon. Az egyik kísérleti rugó egy napon leesett a polcról, és átgurult egy asztalon. Ez inspirálta Jamest, hogy megalkossa a Slinky nevű játékot: 500 dollárnyi összegű hitel segítségével kifejlesztett egy gépet, ami a kívánt formára önti az acélt, és tömeggyártásba kezdett. Egy karácsonyi időszakban megtartott bemutató után szinte azonnal elkelt az összes Slinky. A cég tovább nőtt, több mint 300 millió darabot adtak el a vicces játékból.

A mindenhova lemászó Slinky Forrás: Wikipedia

David Cheriton – diákjaiba fektetett, milliárdos lett

David Cheriton ugyanúgy néz ki, mint bármelyik professzor. A 63 éves kanadai férfi rengeteg pénzt keresett, annak ellenére, hogy informatikát tanított a Stanford Egyetemen 1981 óta. A férfi nettó vagyona nagyjából 3,3 milliárd dollár. Hogy hogyan csinálta? A professzor befektetett diákjai ötleteibe, üzleti terveibe, majd később eladta részvényeit nagy összegekért. A legnagyobb sikere az volt, mikor Larry Page és Sergey Brin bemutatta a Google ötletét. Cheriton 100 ezer dollárt fektetett a cégbe, most a részvénye egymilliárd dollárt ér.

David Cheriton, egy átlagos professzor. Vagy mégsem? Forrás: http://uofa.ualberta.ca

Rick Schwartz – domainnevekből gazdagodott meg

Rick Schwartz fejében született 1995-ben meg először az ötlet, hogy domainneveket regisztráljanak. Számos weboldal domainnevét regisztrálta, hogy népszerűek legyenek a keresőmotorokon, aztán reklámokat helyezett el rajtuk. Ezek az oldalak szép kis hasznot hoztak Schwartznak, majd rájött, ezeket a domainneveket hirdetési felületként is el lehet adni. 1995 óta Schwartz 20 domainnevet adott el több mint 500 000 dollárért. Olyan domainnevek köthetők a nevéhez, mint a men.com, a candy.com. Eladta az ireport.com-ot a CNN-nek 750 000 dollárért, míg korábban mindössze 100 dollárért regisztrálta.

Rick Schwartz , a webfather Forrás: Northfoto

Gary Dahl – háziállatként dobott a piacra követ

Egy bárban ült Gary Dahl, és barátai panaszait hallgatta arról, mekkora káoszt okoznak az állatok. Ekkor jött a fantasztikus ötlet, milyen jó háziállat lenne egy kő. Nem kéne nyírni, etetni, sétáltatni, nem drága a tartása, nem lesz beteg sem. Barátai először persze kinevették, de Dahl komolyan vette az ötletet, és elkezdte fejleszteni a terméket. Felhasználta reklámozásban szerzett tapasztalatát, és elkészítette a Pet Rockot, azaz a háziállat követ. Nagyjából fél-egy évig hatalmas sikere volt a találmánynak, több mint egymilliót eladtak belőle.

Házikövek Forrás: Pet Rock

Jason Sadler – cégek reklámpólóját viseli

Jason Sadler az iwearyourshirt.com weboldal atyja, amit 2009-ben készített el. Sadler némi pénz fejében bármelyik cég reklámpólóját viseli egy egész napon keresztül. Az ár január elsején 1 dollár, másodikán két dollár volt, folytatva ezt december 31-ig, mikor 365 dollár volt az ára annak, hogy felvegye a reklámpólót. Több mint 80 ezer dollár jött így össze az első évben. Aztán megduplázta az árakat, és alkalmazott néhány embert, akik szintén viselik a ruhákat. 2012-ben több százezer dollárt keresett egy év alatt.

Jason Sadler, aki mindig pólóban jár Forrás: Instagram/Jason Sadler

Chad Mureta – a telefonos ujjlenyomat-olvasás feltalálója

Chad Mureta ingatlanügynök volt, és érintett volt 2009-ben egy karambolban. Míg hat hónapig kórházban volt, észrevette, hogy az orvosok gond nélkül belenyúlhatnak a telefonjába, ezért előállt a telefonos ujjlenyomat-leolvasó ötletével. Talált egy fejlesztőt, aki 1800 dollárért megcsinálta az applikációt. Az 1800 dollárt nevelőapja hitelkártyájára terhelte rá, majd feltette az App Store-ba az elkészült programot. Hatalmas siker lett az ujjlenyomat-olvasó, több mint 620 000 dollárt hozott Muretának.

Chad Mureta, az ő telefonjába senki se kutakodhat Forrás: Wikipedia

Eric Lawes – kincseket talált fémdetektorral

1992-ben Eric Lawes egy barátját kérte meg, hadd használja fémdetektorát, hogy megkeresse elveszett kalapácsát. Amíg a szerszámot kereste, átsétált egy egész gyűjtemény ezüst és bronz érme és ékszer felett, illetve még más dolgok is voltak a gyűjteményben, ezer évvel azelőttről. Sajnos a nagy-britanniai törvények nem engedik, hogy bárki megtartsa a talált kincseket, így minden az állam tulajdona lett, de mivel a törvények szerint korrekt árat kell fizetni a megtalálónak, Lawes és a farmer, akinek a birtokán megtalálta a dolgokat, 3 millió dolláron osztozhattak.

A megtalált kincsek– Forrás: Wikipedia

Phil Ozersky – baseballmeccsen érte a szerencse

Phil Ozersky egy baseballmeccsen volt a Busch Stadionban, mikor Mark McGwire 70. hazafutását hajtotta végre. Több mint 40 ezer ember közül a férfi kollégájának kezéről egyenesen a férfi kezébe pattant a labda. Nem volt hajlandó odaadni senkinek, inkább aukcióra bocsátotta 3 millió dollárért. A pénzből olyan akadálymentesített házat épített, amiben mozgássérült apja is tudott közlekedni. Magának és családjának is vett egy házat, illetve sokat adományozott alapítványoknak.

Phil Ozersky és az ő 3 millió dolláros labdája Forrás: AFP

Az ismeretlen művészi alkotást találó férfi

Egy férfi néhány régi bútorral együtt vásárolt egy festményt összesen 30 dollárért. Ő mindössze egy képet keresett, amivel eltakarhatja az idegesítő lyukat otthona falán. Nem tudta, hogy a kép, amit megvett, úgy néz ki, mint a festő, Martin Johnson Heade alkotása. Az indianai férfi később egy társasjátékban látta meg a kép hasonmását. Kis keresgélés után rájött, híres a kép, és bevitte a manhattani Kennedy Galériába, ahol 1,25 millió dollárt kapott a most Arany magnóliák bársony ruhán című képként ismert alkotásért.

Az Arany magnóliák bársony ruhán Forrás: Wikipedia

Guy Laliberte – a Cirque du Soleil atyja

Guy Laliberte utcai előadóművész volt Kanadában, mikor fejébe vette az utazó cirkusz ötletét. Összegyűjtött néhány másik utcai előadót, és létrehozták a világhírű Cirque du Soleil-t, miután a helyi önkormányzat támogatta őket. Mára már minden nagyobb városban irodájuk van, és több mint 4000 embert alkalmaznak. A cirkusz eddigi élete alatt 90 millió embert vonzott be előadásaira, több mint 800 millió dolláros bevételt hozva évente. Laliberte vagyona körülbelül 1,8 milliárd dollár.

Köszönjük Guy Laliberte! Forrás: AFP
Zsebpénz – mikor, mennyit és miért?http://www.life.hu/csalad/20140701-mikor-mennyi-zsebpenzt-adjuk-a-gyereknek-es-milyen-eletkortol.htmlMikor adjunk a gyereknek zsebpénzt és beleszóljunk-e abba, hogy mire költse? Miért jár zsebpénz és mi az, amiért semmiképpen ne fizessünk? Család--Minden napra egy Rolex – így szórják a pénzt a dúsgazdag apukák gyerekeihttp://www.life.hu/csalad/20140707-elit-maganiskolak-gyerekei-verlazito-fotokat-posztolnak-az-internetre.htmlVérlázító fotókat posztolnak a közösségi oldalakra azok a gyerekek, akik jó dolgukban már nem igazán tudnak mit csinálni. Család--Hogyan vond be a gyereket a pénzügyekbe? http://www.life.hu/csalad/20131217-hogyan-vond-be-a-gyereket-a-csaladot-erinto-penzugyekbe.htmlA pénzügyi intelligencia, hasonlóan a többi típushoz, sajnos nem terem magától: a jó hír viszont az, hogy már kiskorától kezdve megtaníthatod gyermekednek a pénz értékét, és azt, hogyan kell bánni vele.Család

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.