Nyári szünetben nagyobb a hízás veszélye

Forrás: Thinkstock -
Vakáció nyári szünet hízás
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Egy amerikai amerikai kutatás szerint a gyerekek valószínűleg több cukrot esznek, többet néznek tévét, és kevesebb zöldséget fogyasztanak a nyári vakáció alatt. Ráadásul ezek a hizlaló magatartások a gazdag és a szegényebb sorban élő gyerekek esetében egyaránt jellemzők.

"Annak ellenére, hogy az elhízást elősegítő magatartások általában gyakoribbak a nyári szünetben, a hizlaló viselkedések a különböző csoportok közötti eltérései nem fokozódnak a vakáció alatt" – nyilatkozta Dr. Claire Wang, a Columbia Egyetem munkatársa.

A kutatók a Journal of School Health szaklapban közzétett tanulmányhoz több mint 6400 hat-tizennyolc éves iskolás adatait elemezték 2003. és 2008. között. Kiderült, hogy a gyerekek a nyári vakáció alatt átlagosan 20 perccel többet néztek tévét és 85 milliliterrel több cukrozott üdítőitalt ittak naponta, mint iskolaidőben. A testmozgás szintje körülbelül azonos volt, de a nyári szünetben átlagosan öt perccel többet mozogtak a gyerekek naponta, mint a tanévben.

Forrás: Thinkstock

A középiskolások azonban jelentősen többet mozogtak a vakáció alatt, mint az iskolaévben, a gazdagabb családok csemetéi pedig különösen nagy valószínűséggel végeztek közepes-nagy intenzitású testmozgást nyáron. A kisebb jövedelmű családokból származó tizenéves lányok viszont sokkal kisebb valószínűséggel végeztek közepes-nagy intenzitású testmozgást a nyári szünetben.

"Az iskolai környezet továbbra is létfontosságú az egészséges étkezéshez és az aktív életmódhoz tartozó magatartások alakításában, és az iskolák vezető szerephez juthatnak abban, hogy segítsék az egészséges átmenetet a tanév és a nyári szünet között" – összegezte Wang.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.