Bocsi, de pontosan mi hasznom van a mozgásból?

2015.01.31. 09:51

Az emberi test a rendszeres testmozgás következtében olyan változásokon megy keresztül, amelyek megelőzhetik és késleltethetik bizonyos betegségek megjelenését, és javíthatják az erőkifejtési képességet. De pontosan mi a hasznunk a mozgásból?

A fizikailag aktív életet élők számos jótékony hatását élvezhetik életformájuknak. Ezek közül csak néhány:

Forrás: Thinkstock

- A szív- és érrendszeri betegségek kockázatának csökkenése
- Az artériás magas vérnyomás kialakulásának megelőzése és/vagy késleltetése
- A magas vérnyomásban szenvedőknél az artériás vérnyomás jobb eredményei
- Jó szív- és tüdőműködés
- A 2-es típusú diabétesz (nem veleszületett, tehát szerzett diabétesz) alacsonyabb kockázata
- Fokozott zsírégetés, amely segít az elhízás megakadályozásában, így csökkenti a 
túlsúly kialakulásának kockázatát is
- A rák bizonyos fajtái (pl. mellrák, prosztatarák és vastagbélrák) kialakulásának
 csökkent kockázata
- Fiatalkorban a csontok ásványianyag-ellátásának javulása, ebből következően időskorban megelőzhetőek a csonttörések és a csontritkulás
- Jobb emésztés és a bélrendszer szabályosabb működése
- Az izomerő és állóképesség fenntartása és javítása, ami által javul a napi feladatok végrehajtására való képesség
- A szellemi frissesség megőrzése, a depresszió és demencia (szellemi erő hanyatlása) kialakulásának csökkent kockázata
- Jobb stressztűrő képesség, jobb alvás
- Pozitívabb önkép és nagyobb önbecsülés, a lelkesedés és optimizmus növekedése
- Kevesebb munkahelyi hiányzás (betegszabadság)

A témában további cikkeket a Szívderítő.hu Sport aloldalán találhatsz.

Sportolj mínuszban is! Ezért fontos a szabadtéri mozgás:
Bár télen sokkal kényelmesebb egy fűtött edzőteremben vagy az otthoni meleg szobában tornázni, a szakemberek szerint a szabadtéri sportolás hideg időben is szinte mindenki számára biztonságos. Erről szóló cikkünket itt érheted el.

 

egészségbetegségmozgásszívderítő