Egy hosszú, hideg tél után már alig várjuk a tavaszt, és a nagykabátot is szívesen beakasztanánk a szekrénybe. De ha már a szekrénynél járunk, sokan csalódottan rángatjuk fel a tavaszi lenge szoknyákat, ugyanis télen a lassabb anyagcsere, a sötét, borús délutánok, no meg az ünnepek miatt többet ettünk. Ám a hidegtől védő zsírréteg nem biztos, hogy jól mutat majd a tavaszi szerelésben. Következzenek a Life.hu tavaszváró tippjei.

Márciusban már nagyon látszanak a szervezetünkön a hideg időszak hatásai. Hiszen télen kevés kivételtől eltekintve nem tudunk friss zöldséget, gyümölcsöt enni, a szabadidős mozgás pedig sokaknál csupán a hólapátolásra koncentrálódik. A friss levegő és a napfény hiánya nem tesz jót sem a lelkiállapotunknak, sem az egészségünknek, és akkor még nem is említettük a téli esti nassolásokat és a betegségeket. Ezek mind gyengítik az erőnlétünket, nem csoda, hogy reggel alig tudunk kikelni az ágyból. A jó hír az, hogy tehetünk a tavaszi fáradtság és a felszedett plusz kilók ellen!

Thinkstock

Sportolj! Boldogabb leszel...

A sportról sokaknak csak az izzasztó aerobikórák jutnak eszébe, ahogy levegőért kapkodva, ugrálva próbál néhány kilótól megszabadulni.  De nem kell a hosszú téli álom után rögtön heti négy kardioedzést beiktatni, hiszen mint mindenben, itt is fontos a fokozatosság. A könnyű vagy közepesen nehéz mozgás fokozza az immunrendszer működését, míg a túlzásba vitt sport már inkább a kárára van. Sokat tehetsz az alakodért, ha heti legalább egy délután nem otthon ücsörögsz, hanem sétálsz egy nagyot, keresve a tavasz első jeleit, vagy tornázol egyet a szoba melegében. De hétvégi szabadtéri programokra is ellátogathatsz, hiszen ahogy jön a jó idő, ezek a rendezvények úgyis egyre gyakoribbak.

 
A Life tippje:
Láss neki a tavaszi nagytakarításnak! Az ablakpucolás, alapos porszívózás vagy a kertészkedés mind-mind kalóriaégető és egyben hasznos tevékenység, és a végén nemcsak a lakás fog ragyogni, hanem te is.

Vitaminkúra

Télen a sötét nappalok D-vitamin hiányhoz vezethetnek, mely felelős a rossz hangulatunkért és az immunrendszer nem kielégítő működéséért. Ez egy nagyon fontos vitamin, hiszen emellett a vérképzésben, a sejtosztódásban, a depresszió leküzdésében is szerepet játszik, hiánya fertőzésekhez, például influenzához vezethet. Fontos tehát pótolni, amíg be nem köszönt az igazán napsütéses idő. Ezt megteheted több tojás és máj fogyasztásával, vagy étrendkiegészítő segítségével.

Az immunrendszeredet és egész szervezetet is élénkítheted citrusfélékkel, ezek ugyanis nemcsak rengeteg C-vitamint tartalmaznak, mely a zsír lebontásában is segít, hanem vidám színükkel és jó ízükkel is kényeztetnek. Nem is beszélve az alacsony kalóriatartalmukról!

Thinkstock

A Life tippje:
A vitaminok pótlását csírák fogyasztásával is elősegítheted. Otthon könnyedén nevelheted őket, olcsók, és kis odafigyeléssel 4-5 nap után már fogyaszthatod a kis vitaminbombákat. Rengeteg, könnyen felszívódó tápanyagot tartalmaznak, és felhasználásuk is sokrétű: a salátáktól a szendvicsekig bárhová bátran tehetsz belőlük. Legnépszerűbbek a búza-, brokkoli-, retek- vagy borsócsírák, magból azonban érdemes biót vásárolni.

Kevesebb só, kevesebb cukor

Hiába eszel egészséges ételeket, ha a cukorfogyasztást túlzásba viszed, nem beszélve arról, hogy a fogszuvasodástól az emésztőrendszeri panaszokig sokféle módon árthatsz vele magadnak. Bár teljesen kiiktatni nem lehet az étrendből, kis odafigyeléssel sokat tehetsz a szervezetedért: kerüld a cukros üdítőket, és ha lehet, használj mézet, gyümölcs- vagy barnacukrot a fehér helyett.

Thinkstock

A túlzott sófogyasztást is mérsékelned kell, hiszen kis mennyiségben ugyan hasznos, de nagy adagban magas vérnyomást, szív- és érrendszeri illetve vesebetegségeket okoz. A nassolás és a készételek, gyorséttermek mellőzésével máris sokat tehetsz az egészségedért.

Barátkozz a Life.hu-val az iWiWen  és a Facebookon  is


Ez legyen az első lépés influenza esetén!http://www.life.hu/gyogyulj/egeszseghirek/20130228-forroitalpor-fogyasztasa-influenza-eseten-ez-legyen-az-elso-lepes-mielott.html Ahogyan születtél, olyan életed leszhttp://www.life.hu/gyogyulj/20130228-szuletesunk-mely-elmenykent-el-tudatalattinkban-akar-mindennapi-eletunket-stresszhelyzeteinket.html Kelly Osbourne-nak epilepsziája van?http://www.life.hu/gyogyulj/20130310-kelly-osbourne-epilepszias-az-orvosok-tesztje-szerint.html Csokifüggés, csipszmánia: te is függő vagy?http://www.life.hu/gyogyulj/20130306-fuggosegek-es-rossz-szokasok-csokifuggo-csipszfuggo-es-gyorsetterem-manias-emberek.html Meztelen ovisok a hóban - Ne pátyolgassuk őket?http://www.life.hu/gyogyulj/egeszseghirek/20130227-brutalis-hidegkura-a-jobb-immunrendszerert-hatasos.html Kínos és ciki? Nem kell tovább piros fejjel járnodhttp://www.life.hu/gyogyulj/20130307-rozaceas-bor-borpir-piros-arc-pattanasok-dr-kaszab-csilla-szakerto.html