Nem kell megvárni, hogy a boldogság magától besétáljon a hétköznapjaidba. Íme néhány trükk, amivel magadhoz ragadhatod a kezdeményezést. Tarts végre egy boldogságnapot az életedben!

A boldogság némi túlzással megfogható a dopamin, az endorfin, a szerotonin kulcsszavakkal. Kémiai vegyületek "csupán", de óriási a szerepük. Befolyásolják a szervezeted működését, a hangulatodat, a reakcióidat, még azt is, hogy szépnek látod-e a világot vagy sem.

Érdemes tehát arra törekedni, hogy a hormonháztartásod elegendő "boldogságszereket" termeljen. Hogyan segíthetsz ezen?

Íme, a Life.hu néhány tippje egy boldog napért.

Forrás: Thinkstock

Gyümölcsök

Azt régóta tudjuk, hogy a legkülönfélébb fűszerek, mint például a gyömbér, a paprika, a fahéj, a vanília, a szerecsendió jótékonyan hatnak a szervezet működésére, különös tekintettel a szexuális vágyra és aktivitásra. E mentén persze a boldogságot is képesek elősegíteni, ám a fűszerek varázslatos hatása mellett akad olyan gyümölcs is, amely észrevétlenül, kevésbé harsányan fejtik ki hatását a kedélyállapotodra. Ilyen például a narancs, amelynek különösen az édes változata valóságos csodafegyver, ha a hangulat javításáról van szó. Az édes narancsok ugyanis inozitolt tartalmaznak, mely vegyület jól szabályozza a szerotonin és az inzulin szintjét a szervezetben. A hétköznapi banán is hasonlóan nagyágyúnak számít, mert a benne található triptofán nevű fehérje segítségével a szervezet szerotonint és dopamint állít elő. A boldogságnapon e két gyümölcs tehát feltétlenül szerepeljen az étlapodon.

Alkotás

Jó hír lehet számodra, hogy az alkotás, főleg, ha nem erősséged a kézimunka, viszonylag rövid idő alatt is hatással van a kedélyállapotodra. A legújjabb kutatások szerint például negyed óra kötés-horgolás már beindítja szervezetedben az endorfin termelődését. Ugyanez a helyzet a festészettel, a rajzolással is, illetve minden olyan kreatív tevékenységgel, amely a jobb agyfélteke élénkebb munkáját igényli. Vagyis ha boldogságra vágysz, a kitűzött napon ragadj kötőtűt vagy ecsetet.

Sport

Nem kell semmi extra testmozgásra gondolni, bőven elég egy pár kilométeres lassú, de kitartó futás ahhoz, hogy a szervezetedben endorfin szabaduljon fel. Ez egyrészt segít a holtponton átlendülni és akár nagyobb távokat is megtenni, másrészt a mozgás utáni "lebegő", könnyű, boldog érzésnek köszönhetően máskor is hajlandó vagy futócipőt húzni. A boldogságnapból tehát nem hiányozhat a mozgás.

Masszázs

Számos kutatás bizonyítja, hogy az emberi érintés valóságos gyógyszere a testnek és a léleknek egyaránt. De mi történik az igazán intenzív érintések alkalmával, mint amilyen a masszázs is? Az egyik, azonnal mérhető hatás a vérkeringés felélénkülése, ami a szervezet salaktalanításában játszik szerepet. Ám emellett tetten érhető a biológia különös ajándéka is: az érintés nyomán ugyanis a szervezetet jóleső érzés járja át, vagyis endorfin és oxitocin szabadul fel, amely segít a kedélyállapot javulásában és a stressz elűzésében. Különösen fontos lehet a partnermasszázs a boldogságnapon, hiszen az oxitocin a párkapcsolaton belül a kötődés erősítésében is szerepet játszik.

Szex

Szintén az oxitocin játszik szerepet a szexuális aktus során és után érzett felemelő pillanatokban. A szexben az érintés is rendkívül fontos, ám az orgazmus hatására beindult hormonális folyamatok nyomán valóságos boldogságbomba robban a szervezetedben, így nemcsak kielégült leszel, de jókedvű, vidám és boldog is. Szóval a boldogságnap fénypontja lehet a szex.