Mennyi az annyi? Az amerikai Nemzeti Alvás Alapítvány elnevezésű szervezet pontot tett a kérdés végére. Nézd meg, mennyi alvás kell ahhoz, hogy mind szellemileg, mind fizikailag kipihentnek érezd magad!

Azt már jól tudjuk, hogy egy egészségesen működő szervezet számára rendkívül fontos a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás. 

Forrás: Thinkstock

A kialvatlanság nem csupán depresszióhoz, elhízáshoz és akár rövidebb élettartamhoz is vezethet, hanem számos más megbetegedés forrása is lehet – a Life.hu korábban ITT járt utána, melyek is lehetnek ezek. Az amerikai Nemzeti Alvás Alapítvány (bizony, ott olyan is van) összehívott egy szakértőkből álló csapatot, hogy véget vessen a találgatásoknak és vizsgálják felül: mennyi az elegendő alvás.

A csoportot Charles Czeisler harvardi professzor vezette, aki felhívta a figyelmet arra is, hogy a túl sok szunyálás is legalább olyan káros, mint az alváshiány. Az általa megadott, korcsoportonként meghatározott irányértékeket a The Atlantic közölte, íme:

Újszülöttek (0-3 hónapos korig): 14-17 óra (előtte 12-18 óra)
Csecsemők (4-10 hónapog korig): 12-15 óra (előtte 14-15 óra)
Kisgyermekek (1-2 éves korig): 11-14 óra (előtte 12-14 óra)
Óvodáskorúak (3-5 éves korig): 10-13 óra (előtte 11-13 óra)
Iskoláskorú gyerekek (6-13 éves korig): 9-11 óra (előtte 10-11 óra)
Tinédzserek (14-17): 8-10 óra (előtte 8,5-9,5 óra)
Fiatal felnőttek (18-25): 7-9 óra (új korcsoport-kategória)
Felnőttek (26-64): 7-9 óra (új korcsoport-kategória)
Idősebb felnőttek (65-től): 7-8 óra (új korcsoport kategória)