Egy amerikai kutatás szerint ha valaki sok gyümölcsöt és zöldséget eszik fiatalabb korában, annak később is kevesebb kalcium rakódik le a szívkoszorúerében. Vagyis nem lehet elég korán kezdeni az egészséges táplálkozást. De mit tehet a szülő, ha a gyerek tüntetően kerüli a zöldségeket? Íme, néhány bevált trükk.

Tölts zöldséget!

Az ínycsiklandó szendvicskrémet tegyük egy kivájt paprikába, uborkába, paradicsomba, karalábé üregébe, párolt gombafejbe, póréhagyma vagy saláta levelébe, így talán többfalatnyi zöldséget fogyaszt el a csemete. Mindez meleg fogásoknál is kipróbálható egy töltött cukkini vagy padlizsán formájában is.

Forrás: Thinkstock

Csempészd bele mindenbe!

Egy kevés reszelt sárgarépát, uborkát, karfiolt teszünk az alapkrémbe, így kapunk sárgarépás tojáskrémet, uborkás tonhalpástétomot, vagy éppen snidlinges-túrós karfiolkrémet.

Kombinálj ügyesen!

Adjunk zöldségeket azokhoz az ételekhez, amiket egyébként kedvel a gyerek. Egy kevés sárgarépa, gomba, brokkoli vagy kukorica a lasagnéban, rizottóban, párolt vagdaltban vagy húsgombócban szinte észrevétlen.

Még több tippért kattints a Szívderítő.hu oldalára!