Állandó hangulatingadozások, feszültség és idegesség – egyelőre megoszlanak az adatok arról, hogy a nőknek pontosan hány százalékát is érintik a premenstruációs szindróma, más néven PMS tünetei. Te is tapasztalod magadon a tüneteket? Olvass tovább!

Egyes források szerint a nők 75%-a, míg mások szerint 25–50%-a szenved az úgynevezett premenstruációs szindróma (PMS) tüneteitől. Ezek a menzesz előtti napokban jelentkeznek, erősségük személyenként eltérhet, ám annyi bizonyos, hogy nagyon zavaróak tudnak lenni mind a hölgyek, mind pedig a környezetük számára.

Premenstruációs szindróma gyakran vált ki hangulatingadozásokat, stressztForrás: Giphy

A megoldás az életmódban rejlik

A PMS valódi oka az, hogy a hormonok egyensúlyszintje felborul, az ösztrogénszint emelkedik, a progeszteronszint pedig csökken. A hormonszintet sokféle életmóddal kapcsolatos tényező is befolyásolhatja, így a táplálkozás és a testmozgás is. 

A magas cukortartalmú ételek, a finomított szénhidrátban gazdag étrend, a koffein, stressz, a húsokban és tejtermékekben található hormonok, a környezetszennyezés és a növényvédő szerekben található ösztrogénszerű toxinok, az alacsony vitamin- és ásványianyag-bevitel, a túl sok só fogyasztása mind felelősek lehetnek a menstruációt megelőző kellemetlen tünetekért.

Az emésztési zavarok, a székrekedés szintén közrejátszhat megjelenésükben, mivel ilyenkor a bélrendszerben található baktériumok az ösztrogént visszajuttathatják a belekből a vérkeringésbe. A stressz és a mozgásszegény életmód szintén növelik a PMS esélyét. 

Hogyan tehetsz a premenstruációs szindróma ellen? Minderről a Napidoktor.hu oldalán olvashatsz, ide kattintva