Az irodai munkát végzők a munkaidőben is 8-12 órát töltenek a számítógép előtt. Aztán hazamennek és még otthon is bekapcsolják a laptopot, átfutják a levelezésüket vagy a közösségi oldalakat. Így naponta akár 14-16 órát is eltölthetünk a különböző monitorok előtt. Ezek a tünetek azonban azt jelzik, hogy ideje szünetet tartanod. Figyelj rájuk!

1. Úgy érzed, mintha megerőltetted volna a szemedet
Ha ezt érzed, akkor ideje szünetet tartani. Ilyenkor problémák adódhatnak a fókuszálással, jelentkezhet szem és fejfájás. Segítgetnek a speciális lencsékkel ellátott szemüvegek, ahogyan a munkahelyi állomás átrendezése is. Bármilyen nehéz is erre figyelni, de pislogj többet és rendszeresen tarts szünetet!

A túl sok monitor előtti üléstől problémák adódhatnak a fókuszálással, jelentkezhet szem és fejfájásForrás: Origo

2. Szemszárazság
A megerőltetett szemből következik a szemszárazság, mely jellemző tünetei között szerepel a viszkető, szúró, égető vagy az úgynevezett idegentest-érzés, a homályos látás, a túlzott fényérzékenység, valamint a szem kivörösödése. A korábban említett szünetek mellett, ilyenkor ajánlott szemszárasság elleni szemcseppet használni, ha pedig a tünetek nem enyhülnek, orvoshoz fordulni!


3. Fejfájás
Tenziós fejfájás jelentkezhet, ha túl sok időt töltünk a monitorunk előtt. Tulajdonképpen a fejfájás ilyenkor azért alakul ki, mert a szemünk izmai görcsösen megfeszülnek, ha órákon át mereven nézzük a számítógép monitorát. Ilyenkor elsősorban halántéktáji és homloktáji fájdalom jelentkezik. Ha a szünet és a szemcsepp nem segít, akkor javasolt a recept nélkül is kapható fájdalomcsillapító szedése.

Használjunk szemcseppet!Forrás: Shutterstock

4. Hát- és kézfájás
A több órás számítógép előtti munkavégzés okozhat mozgásszervi panaszokat is. A kényszertartás, a rossz testtartás okozhat hátfájást, míg az egér helytelen használatával kialakulhat csuklófájdalom. Ha zsibbadást érzünk a lábunkban, azt a rossz testtartás, a nem megfelelően beállított szék és asztal magasság is okozhatja. Ezeken kívül fontos, hogy tarts szünetet, legalább óránként 5-10 percre állj fel és tornázz, nyújtózz kicsit.

5. Szédülés
Ha a hosszú ülés során a nyaki gerincünket túlterheljük, az nemcsak fejfájást, de szédülést is okozhat. De ezt kiválthatja az is, ha pislogás és szünet nélkül, bámuljunk a monitort.