Várd fitten a jó időt, szabadítsd meg testedet a télen felhalmozódott méreganyagoktól! Györki Niké, a Life.hu dietetikusa összeállított egy tavaszi tisztítókúrát, hogy felfrissüljön tested, lelked!

Mielőtt belekezdenél a kúrába, feltétlenül olvasd el első cikkünket, ahol az egész heti bevásárlólistát és minden fontos tudnivalót megtalálsz!



Thinkstock

Ezen a napon picit könnyedebb ételeket fogyasszunk, leginkább zöldségeket és gyümölcsöket. Azonban fontos, hogy minden étkezésünk tartalmazzon szénhidrátot, hiszen ez a tápanyag az elsődleges energiaforrásunk. Arra is odafigyelhetünk, hogy az általunk elfogyasztott szénhidrátok alacsony glikémiás indexszel rendelkezzenek, azaz lassú felszívódásúak legyenek, igy egyenletesebb lesz a vércukorszintünk és tovább tart az étkezések utáni, ún. "teltség érzet" is. Ne feledkezzünk meg ezen a napon sem a megfelelő mennyiségű folyadék fogyasztásról!

Reggeli:
30g müzli, 1 pohár natúr joghurt, a müzlibe tetszés szerint aprítsunk bele 10 dkg nyers gyümölcsöt, zöld tea - cukor nélkül
Energia: 215kcal, fehérje: 10g, zsír: 4,5g, szénhidrát: 40g

Tízórai:
1 db alma, 5 db korpovit keksz
Energia: 186kcal, fehérje: 2g, zsír: -, szénhidrát: 20g



Ebéd:
Hideg gyümölcsleves (joghurttal, vagy zsírszegény tejjel habarva), medvehagymás túrókrémmel töltött padlizsán tekercsek salátaágyon (8dkg sovány tehéntúróból)
Energia: 325kcal, fehérje:15g, zsír: 5g, szénhidrát: 35g

Uzsonna:
Gyümölcssaláta 20 dkg gyümölcsből (5 dkg alma, 5 dkg narancs, 1 avokádó)
Energia: 125kcal, fehérje: -, zsír:-, szénhidrát: 20g

Vacsora:
Mangós csirkemell, zöldségágyon (grillezett csirkemell, nyers mangó darabok (15 dkg), tetszés szerinti mennyiségű saláta és nyers zöldség)
Energia: 318kcal, fehérje: 36g, zsír: 1,5g, szénhidrát: 25g



A szerdai étrendet kedden 16 órakor találod meg a Life.hu-n!


Még nem késő elkezdeni!Az első nap étrendjéért katt ide!