A relaxáció szó szerint ellazulást jelent. Egyik lényeges hatóeleme, hogy amit elképzelünk, arra testünk reagál, azt meg is valósíthatja. Érdemes napi néhány percet relaxálnod, akár reggel is, mert amellett, hogy csökkenti a stresszt, látványosan szépít is. Relaxálj velünk!

 

A legtöbb relaxációs módszer elsősorban az izmok ellazításával foglalkozik. A relaxáció azonban nem kizárólag izomlazítást jelent, hanem teljes idegi és lelki ellazítást is. Az idegfeszültség ugyanis izomfeszültséget provokál: öntudatlanul összeszorítjuk az állkapcsunkat, ráncoljuk a homlokunkat, felvonjuk a szemöldökünket, és megfeszülhetnek nyak- és hátizmaink is. Ugyanezen az úton a belső szervek, a zsigerek simaizmai is megfeszülhetnek, görcsbe rándulhatnak. Ahogy egy gondolat vagy egy érzés ideges izom-összehúzódást válthat ki, ugyanúgy az ellazulás visszahat az érzéseinkre. A relaxáció reflexes úton csökkenti a szimpatikus idegrendszer aktivitását: alacsonyabban tartja a vérnyomást, lassítja, egyenletesebbé teszi a szívműködést.

Forrás: Thinkstock

Az utóbbi évek kutatásai azt is bizonyították, hogy a relaxáció javítja az immunrendszer állapotát, vagyis nő a szervezet védekező képessége a kórokozók, de még a rák ellen is. A relaxáció előnyei egészségesek számára is nyilvánvalók. Testileg, szellemileg felfrissülünk, regenerálódunk. 5-10 perces tréning 2-3 órás alvásnak megfelelő pihenést jelent. A relaxáció tehát ellenállóbbá tesz mind a pszichés, mind a fizikai stressztényezőkkel szemben, ezért nagy jelentősége van a pszichoszomatikus betegségek megelőzésében.

A jógában az óra végi relaxáció kiteljesíti a gyakorlatok hatásait fizikai, mentális, energetikai szinten. Megszünteti a feszültségeket, energiával tölt föl, tudatosságra tanít, lehetővé teszi más tudatállapot megtapasztalását. Hogyan szépít tehát a relaxáció? Ki ne értene egyet azzal, hogy egy kisimult, nyugodt arc vonzóbb, mint a gondokkal terhelt, ráncokkal barázdált? A nyugalom belülről is árad, végezz tehát relaxációt, amikor csak teheted!

A Life.hu tippje:

E heti ingyenJógaKlikkvideónk egy 10 perces vizualizációs technika, amely az összes érzékedet bevonja egy izgalmas utazásba. A gyakorlatsor sokat segít az egyensúlyozó pozíciók elsajátításában, stimulálja a lábat és a talpat, egyensúlyba hozza a gyökércsakrát. Jól jöhet akkor is, amikor meg kell találnod a kapcsolatot a földdel. Gyakorolj akár otthon a JógaKlikkel-a szuper videóért kattints ide!