Az életmódváltás, az egészséges életmódra való áttérés – a mozgásban gazdagabb hétköznapokon túl – táplálkozásunk átrendezését is jelenti. Ilyenkor azonban joggal merül fel sokakban a kérdés: mit, hogyan, miből főzzünk a megszokott rántott csirke, marhapörkölt, húsleves helyett? A Vitalteam csapata összeállt a napokban egy kis közös főzésre Daniellával – és egy izgalmas ételt varázsoltak a tányérokra a Fekete Kriszta dietetikus által biztosított receptek alapján.

Kropkó Péter a burgonyás vitaminsaláta elkészítésében csillanthatta meg rendkívüli jártasságát a gasztronómia világában. A gyakorló háziasszonyként is tehetséges Daniellát is elkápráztató technikával, ördöngös ügyességgel hámozta és kockázta a burgonyát, szeletelte a káposztát és párolta a kukoricát. Bár a burgonya gazdag szénhidrátban, azért tettük mégis bele a salátába, mert még a fogyókúrázó Danieallának is szüksége van a megfelelő energiára, főleg az intenzív edzések mellett. Ha te is elhatároztad, hogy  formába lendülsz a bikiniszezonra, megmutatjuk, hogyan csinálhatod okosan!

 A végeredmény egy kellemes, a tavasz illatát a konyhába varázsló, frissítő saláta, melynek elfogyasztása után mindenki megnyalta mind a tíz ujját.

A recept:

Burgonyás vitaminsaláta (1 adag)

Hozzávalók: fejeskáposzta 60 g, mirelit kukorica 50 g, burgonya 50 g, sárgarépa 40 g, ecet, folyékony édesítőszer, só, majoránna

Elkészítése: A burgonyát megtisztítjuk, apró kockákra vágjuk és sós vízben puhára főzzük, a mirelit kukoricát is. Közben a káposztát vékony csíkokra vágjuk, a megtisztított sárgarépát lereszeljük és egy nagyobb tálba tesszük. Hozzáadjuk a megfőtt, kihűlt kukoricát és burgonyát. Ízesítjük kevés ecettel, pl. alma- vagy borecettel, folyékony édesítőszerrel, sóval és majorannával. Hűtőszekrényben 2-3 órán keresztül érleljük. Friss fűszernövénnyel megszórva tálaljuk.

Tápanyagtartalom:

Energia kJ/kcal: 697,80 kJ/166,9 kcal

Fehérje (g): 4,74 g

Zsír (g): 1,1 g

Szénhidrát (g): 33,87 g

Koleszterin (mg): 0 mg

Élelmi rost (g): 5,98 g