A jóga testmozgás szempontjából önmagában is elég abban az esetben, ha dinamikus elemeket megfelelő arányban tartalmaz a gyakorlás. Ha nem, akkor a jóga hasznos kiegészítője lehet valamilyen aerob mozgás, mint pl. a futás. Arról nem beszélve, hogy a futás mellé mennyire csodálatos és a teljesítményt növelő, regeneráló mozgásforma a jóga.  

A futás, ha nem elég fokozatosan terheled a térdízületet, vagy nem megfelelő terepen futsz, okozhat térdfájást, nem beszélve a sportsérülésekről. Lehetnek a térdben sportolástól függetlenül is kisebb problémák: kopás, szalagprobléma, túlhasználás miatt fellépő fájdalom és egyebek. Épp ezért nem árt, ha megtanulod, hogyan tartsd egészségesen a térdet jógával.

Forrás: Thinkstock

Ha fáradt a térded, úgy érzed, szüksége van egy kis odafigyelésre, próbáld ki ezt a rövid videót, és az egészséges térdekért próbáld beiktatni a napirendedbe. 

Fontos tudni, hogy a térd egyfajta ütközőpont is: ha a csípődben, lábfejedben, bokádban van eltérés, abból a térded is kap. Így nagyon lényeges, hogy ha erősíteni szeretnéd ezt a testrészt, először a helyes nyújtást kell megtanulni, azután a helyes hajlítást.

Tippünk:

Szánj több időt a térdedre! Gyakorolj a JógaKlikkel e heti ingyen videónkkal hosszabban is, ezúttal egy Iyengar jóga gyakorlatsorral a térded egészségéért 20 percben! Bonyolultabb, súlyosabb térdproblémák esetén konzultálj a jógatanároddal, gyógytornászoddal.