Most, hogy vége a foci világbajnokságnak, mindenki a nyertes csapat titkát kutatja. A németek mindig is élen jártak az innovatív módszerekben, nincs is mit csodálkozni, hogy a jóga évek óta megtalálható az edzéstervükben. 

Nemcsak sikeres focicsapatok, hanem más sportágak és élsportolók is előszeretettel merítenek az ősi tudásból, hiszen a jóga a többi közt:
- Segít megtartani a fókuszt, javítja a koncentrációt
- Javítja az izmok anyagcseréjét
- Egészségesen tartja az izületeket
- Megtanít relaxálni, segít az ellazulásban, nagyon hatékony a sérülések megelőzésében és helyreállításában, így a jógával növelhető a sportteljesítmény is!

Tudtad?

2009-ben a német focicsapatnak Patrick Broome elismert jógi tartott rendszeresen órákat. Broome, aki Madonnát és Stinget is tanította jógázni, Jürgen Klinsmann egykori német labdarúgó szakvezető kezdeményezésére a nemzeti válogatottuk orvosi stábjának a része volt. 

A versenyzők testi- és a lelki stabilitásán is múlhat a jó eredmény, amely jógával kiválóan fejleszthető. Azonban a stabilitás nemcsak sportolóként, hanem átlagemberként is kiemelkedően fontos az életünkben. Nélküle képtelenek vagyunk alkalmazkodni a változásokhoz. Feszültek, nyugtalanok leszünk, mert hajlamosak vagyunk átadni magunkat a problémáknak ahelyett, hogy megbirkóznánk velük.

Fizikai síkon a sok ülőmunka, helytelen testtartás ízületi bántalmakhoz és egyéb mozgásszervi megbetegedésekhez vezetnek. Az álló ászanák segítenek megerősítenünk a gyökereinket. A talp és a lábfej az alapunk, melyek izmait aktivizálva növeljük teherbírásukat. Ez kihat a térdre, csípőre és a gerincre is. Eheti ingyen JógaKlikk videónkkal, melyet itt találsz, a stabilitásodat növelheted 45 percben. Próbáld ki!