Eddig sem volt titok, hogy a mértéktelen ivás nem tesz jót, de sajnos az is kiderült, az alkoholfogyasztás nagyon könnyen elhízáshoz vezet.

Egy arizonai személyi edző megállapította, hogy azok az emberek, akik magukat átlagos borfogyasztónak tartják, havonta extra 2000 kalóriával visznek be többet a szervezetükbe, mint akik nem boroznak. Ez éves szinten annyit jelent, mintha plusz 141 fagyit ennénk évente. Ez azért elég rosszul hangzik. Könnyű meggyőzni magadat, hogy egy-két pohár annyira nem nagy gond, de ha megtudod, ezek az egy-két poharak hány szelet pizzának számolhatóak, el fogsz csodálkozni.

Forrás: Thinkstock

Egy whiskey-kóla vagy rumos kóla megegyezik egy jó nagy muffin elfogyasztásával.

Egy pohár Pina Colada helyett akár egy jó nagy zsíros fánkot is ehetsz, ugyanúgy hat a fenekedre. A koktélok nagy része ugyanis cukorból áll, a cukrot pedig zsírként raktározza a szervezet.

Egy pohár bor kalóriatartalma megegyezik egy szelet tortáéval.

Megennél egyszerre két sült kolbászt? Akkor bizony nem kellene meginnod fél deci likőrt sem.

Egy korsó sör helyettesít egy szelet pizzát, illetve egy Margarita koktél megfelel egy sajtburger tápértékének, persze sem a koktél, sem a sajtburger nem a fehérje- és rosttartalmáról híres, így jobb, ha elkerülöd őket.

Sőt, abba még bele sem gondoltál, hányszor fordul elő, hogy egy-két pohár ital után meg is éhezel, és eszel is valamit az elfogyasztott sok száz kalória után. Hihetetlen, de egyetlen gramm alkohol 7 kalóriát tartalmaz, ez majdnem ugyanannyi, mintha tiszta zsírt ennél. Azon kívül, hogy rengeteg cukrot viszel be a szervezetedbe, az anyagcserédet is lelassítod. A test ugyanis nem képes tárolni az alkoholt, így azonnal elkezdi feldolgozni. Mivel az alkohol feldolgozásával van elfoglalva, nincs ideje a többi elfogyasztott cukrot, zsírt lebontani, és azok szépen beépülnek a szervezetedbe, lelassítva az anyagcserédet.

Ha úgy döntesz, mégis jólesne néha egy pohár ital, a koktélok helyett válaszd inkább a gin tonikot vagy vodka szódát, és elindulás előtt egyél rendesen, hogy felkészítsd az emésztésedet.