Egy-egy forró leves felmelegíti nemcsak a testedet, de a lelkedet is. A hideg téli napokon sokan a tartalmas, gazdag leveseket részesítik előnyben, pedig a különböző zöldséglevesek amellett, hogy tápanyagokban gazdagok, egészségesek is. Íme, három kiváló recept.

Cukkinikrémleves

Hozzávalók: 2 cukkini, 2 fej vöröshagyma, 1 közepes fej burgonya, 3 gerezd fokhagyma, 1 csokor friss bazsalikom, 1 zöldségleveskocka, 3 evőkanál olívaolaj, só, frissen őrölt bors      

Elkészítése: Oldd fel a leveskockát 1 liter forró vízben, majd vágd apró kockára a cukkinit. A felaprított hagymát, összezúzott fokhagymát az olívaolajon párold üvegesre, add hozzá a karikára szeletelt burgonyát, és még 2 percig pirítsd. Add hozzá a levesalapot, tedd bele a kockára vágott cukkinit és főzd 20 percig, majd turmixold össze az egészet. Sózd, borsozd, majd add hozzá a finomra vágott bazsalikomot.

Forrás: Thinkstock
Mitől lesz egészséges egy leves?
A magyar levesek többsége rántást vagy habarást igényel, illetve a legtöbb levesbe tésztát is főzünk – ezek nem tesznek jót az egészségünknek. Az egészséges levesek nem tartalmaznak lisztet, tejszínt. Egyszerűek, finomak és laktatók, ugyanakkor kimondottan jót tesznek a szervezetünknek. Kedvenc leveseinket is egészségesebbé tehetjük, ha rántás helyett turmixolunk, tejföl helyett kefirt vagy joghurtot alkalmazunk, zsír helyett pedig olívaolajjal főzünk.

Narancsos sárgarépaleves

Hozzávalók: 60 dkg sárgarépa, 3 dkg vaj, 2 dl 100 százalékos narancslé, 1 liter csontleves vagy zöldséglé, 1 kis fej vöröshagyma, 1 teáskanál szárított kakukkfű, só, bors és reszelt szerecsendió a tálaláshoz       

Elkészítése: Hámozd meg és szeleteld fel a sárgarépát. Tedd a vajat és a répát nagy, vastag aljú fazékba, és közepes tűzön, néha kevergetve 10 percig pirítsd. Add hozzá a narancslevet, az alaplét és a megtisztított, kockára vágott hagymát. Forrald fel, add hozzá a kakukkfüvet, ízlés szerint sózd és borsozd. Kis lángon addig főzd, amíg a répa megpuhul. Hagyd kihűlni, majd turmixold simára a levest. Tálalás előtt melegítsd fel újra, majd minden adagot szórj meg enyhén szerecsendióval.

Forrás: Thinkstock
A Life.hu tippje
A krémleveseket akár termoszba is töltheted, és így magaddal viheted egy-egy kirándulásra vagy éppen szánkózáshoz. Jól fognak esni a hidegben a finom, forró és nem utolsósorban egészséges kortyok.

Karalábéleves

Hozzávalók: 1 nagy karalábé, 1 sárgarépa, 1 fej vöröshagyma, 1 kis zeller, 2 tojás sárgája, 1 doboz tejföl (ha igazán egészséges levest szeretnél, helyettesítheted a tejfölt kefirrel is), olívaolaj, só

Elkészítése: Egy nagyobb lyukú reszelőn reszeld le a karalábét és a zellert, a hagymát pedig aprítsd fel kisebb kockákra. Egy kevés olívaolajon dinszteld meg a répát, add hozzá a karalábét, a zellert és a hagymát. Öntsd fel vízzel, sózd meg és hagyd főni. Amikor a karalábé megfőtt, keverd össze egy tálban a tojássárgákat a tejföllel (vagy kefirrel), ehhez adj egy kis forró levest, majd az egészet keverd össze. Tálaláskor aprított petrezselyemmel, kaporral díszítheted. 

Forrás: Thinkstock