Civilben nőket szépít, körmöket dekorál, az edzőteremben azonban férfiakat is megszégyenítő erejével szembesül az ember - Pap Timi nem adja fel az álmait, sikert sikerre halmoz, és nincs verseny, ahol ne szerepelne a dobogón. A fiatal lány a Life-hu-nak mesélt edzésről, életmódról, sikerekről. 

Timi 27 éves, közel 10 éve aktívan jelen van az életében a fitnesz. A fiatal lány egy kis faluból származik, ez mégsem okozott neki gondot álmai megvalósításában. ,,Gyermekkoromban atletizáltam, mást nemigen lehetett, mert egy kis faluban éltünk. 18 évesen kezdtem el konditerembe járni. Sajnos fitneszezni nem volt lehetőségem, ezért a modell kategóriát át is ugrottam, athletic-ben kezdtem a versenyzést. Ez a kategória a sportos, izmosabb, de nőies formát képviseli, nagyon lényeges a nőiesség és az izomtónusok dekoratív kidolgozottsága, definiáltsága."

Forrás: Pap Timi

 A konditerem légköre magával ragadta Timit, aki minden egyes edzését imádta, mert rájött, mennyire jól formában tudja tartani magát a rendszeres mozgással. ,,A konditeremben találkoztam egy testépítő nővel, aki már régóta figyelt edzés közben. Egyszer odajött hozzám, és megkérdezte, nincs-e kedvem versenyezni, mert nagyon jó genetikával rendelkezem, és szívvel-lélekkel edzek minden egyes nap. Akkor azt mondtam, hogy nem, de ahogy megnyitotta termét és együtt edzettünk, szerelmese lettem a mindennapi mozgásnak, így belevágtam. Persze a nőies vonalaimat nem szerettem volna megváltoztatni, de azt mindenképp meg akartam mutatni, hogy súlyzós edzésekkel is meg lehet tartani a nőies formákat. Ám az első versenyem után 2-3 év szünet következett, mivel megszakadt a kapcsolatunk az akkori edzőmmel. 2011-ben azonban felkerestem Kokovai Andort, az ő segítségével kezdtem újra mindent 2012 tavaszán.

Andor szigorú és roppant következetes, nem engedi meg a lazítást felkészülés közben, mindemellett nagyon jó ember, felráz és bíztat minket, ha esetleg úgy érzi, hogy feladnánk. Tudja, hogy soha sem csalunk, sem a diétával, sem az elvégzendő edzésmunkával. De azért mindegyikünknél vannak olyan napok, hogy kevésbé megy, na ilyenkor kell a jó edző, aki átsegít a holtponton és emlékeztet a céljainkra" - árulta el Timiakinek érdemes volt újra belevágni az edzésbe, mert eddig minden versenyén dobogós helyen végzett.

Timi eredményei Athletic Physique kategóriában

2013. WBPF Világbajnokság ezüstérmes
2012. Világkupa győztes
2013. Világkupa győztes
2012. WBPF Európa-bajnok
2013. WBPF Európa-bajnok
2013. FITPARADE győztes
Kétszeres Ausztria Kupa győztes
Többszörös WBPF Magyar Bajnok

Forrás: Pap Timi

A civilben műkörmösként és kozmetikusként dolgozó Timi elárulta, egyelőre a sport csak hobbi számára, mert Kiskunhalason, ahol él, ezt még nem tudná hivatásszerűen űzni. De azért mindent megtesz, amit csak lehet: hetente 6 alkalommal edz, minden izomcsoportot külön napon, a kimaradt izomcsoportok pedig kétszer kerülnek átdolgozásra, ez általában kardióedzést és súlyzózást jelent. ,,Ha nem kell versenyre készülnöm, 5 napot erősítek, és 3 alkalommal kardiózok. De természetesen az étkezésre is odafigyelek: fontos, hogy több legyen a fehérje és a zöldségbevitel, mint a szénhidrát. Délelőtt fele-fele arányban, este csak fehérjedús ételt fogyasztok, ami többnyire csirkemell, hal, rizs és zöldségek. Nassolni nem nagyon szoktam: versenyidőszakban soha, off-szezonban pedig - mivel imádok kísérletezni, sütögetni - zabkekszet vagy fehérjepalacsintát, túróból készített süteményeket fogyasztok. A fogyadékbevitelre is figyelek: minimum 3 liter vizet iszom naponta, és igyekszem alacsony nátrium tartalmú vizet választani."

Timi tippje edzéshez

,,Szerintem nagyon fontos a comb és a farizmok erősítése: a guggolás és a kitörés erre a leghatékonyabb gyakorlatok, nem érdemes kihagyni őket az edzéstervből!"