Hosszú szőke haj, bájos arc és magvas gondolatok - a megtestesült dr. Szöszi. A Hello Fearless elnevezésű, kifejezetten női vállalkozásokat segítő cég alapítójaként, Sara Davidson a Brain Bar Budapest fesztivál "Nagyvállalatok vs. paradigmaváltók" című szekciójában tartott igen inspiráló előadást. Előadása után Sarát szinte megrohamozták az érdeklődök, néhány kérdés erejéig azonban a Life.hu-ra is szakított időt.

Egyes becslések szerint világszinten a vállalkozások csupán negyedének-harmadának van női tulajdonosa. Sara úgy véli, hogy ennek egyebek mellett az is lehet az oka, hogy az, hogy egy nő sikeres üzletasszonnyá válik-e, nem csak az üzlet típusától, a befektetett pénztől és a környezettől függ, meghatározó szerepe van benne a nők személyiségének is. Véleménye szerint egy női vállalkozónak egészen más képességeket és készségeket kell célja elérése érdekében fejlesztenie, mint egy férfinak. Éppen ezért alapította meg Hello Fearless elnevezésű cégét, amellyel kifejezetten nőknek szeretne segítséget nyújtani - a szebbik nemnek szóló online kurzusokkal, képzéssel, tanácsadással és kapcsolati hálóval. Sara saját bőrén is megtapasztalta, milyen nehezen boldogulhat egy nő az üzlet világában: első cége alapításába ugyanis teljesen egyedül, tapasztalat és segítség nélkül vágott bele, így végül nem is járt sikerrel. 

Forrás: designsponge.com
Forrás: Design Terminál
Brain Bar Budapest
Múlt hétvégén abban a szerencsés helyzetben voltunk, hogy részt vehettünk az idén először megrendezett Brain Bar Budapest fesztiválon, amelynek egyik előadója Sara Davidson volt. Azt, hogy pontosan miről is szólt ez a háromnapos rendezvény, nehéz megfogalmazni - a Brain Bar Budapest ott kezdődött, ahol a többi technológiai fesztivál véget ér: az innováción túlmutatva tette fel a kérdést, hogy mit jelent a fejlődés nekünk, embereknek. A fesztivál főbb témái között a nagyvárosok, a vállalkozások, a tanulás, az egészség és az innováció jövőjét meghatározó trendek és dilemmák szerepeltek - ezen tematikát pedig majd félszáz neves nemzetközi előadó inspiráló előadásai, kerekasztal-beszélgetései és vitái révén hallgathattuk meg.

Az amerikai álom - Sara Davidson

Hogyan lett saját vállalkozásod, mi motivált?

Korábban több különböző PR-cégnél és reklámügynökségnél dolgoztam, de valahogy mindig úgy éreztem, hogy falak vesznek körül. Úgy értem, hogy tele voltam új, kreatív ötletekkel, de azok megvalósításakor általában ellenállásba ütköztem. Egy idő után belefáradtam az egészbe, inkább a saját utamra akartam koncentrálni, végre igazán elismert szerettem volna lenni. Ekkor hoztam létre az első saját vállalkozásomat, amibe tapasztalat nélkül ugrottam bele, így rövid időn belül be is fuccsolt. Később tanultam ezekből a hibákból - sokkal felkészültebben, tapasztaltabban és több önbizalommal vágtam bele jelenlegi cégembe, a kitartásomat pedig siker koronázta. Jelenleg a Hello Fearless nevű saját vállalkozásomat vezetem. Most végre úgy érzem, elértem azt, amit igazán kerestem: a szabadságot - értem ez alatt a pénzügyi szabadságot is - és azt, hogy nem függök másoktól, hogy megvalósíthatom az ötleteimet, vágyaimat.

Az első sikertelen vállalkozásod után honnan jött a Hello Fearless ötlete?

Az első vállalkozásom egy marketing-tanácsadó cég volt, ahol startup cégeknek segítettem az elindulásban, és felfigyeltem arra a tendenciára, hogy szinte csak férfiakkal dolgozom: minden egyes cég élén férfi állt. De hát hol vannak a női vállalkozók? Hol vannak a női cégvezetők? Ekkor jöttem rá arra, hogy igazából sok nő szeretne saját vállalkozást indítani, de egyszerűen nem kapnak segítséget, nincsenek olyan kurzusok, képzések, amelyek megkönnyítenék a dolgukat, ezért inkább bele sem vágnak. Így jött a Hello Fearless ötlete, úgy gondoltam, hogy egy támogató közösséggel sokat tudunk segíteni abban, hogy a nők is sikeres vállalkozóvá válhassanak.

Forrás: Brain Bar Budapest

Ennyire különbözőek lennének a nők és a férfiak? Valóban vannak olyan különbségek a két nem között, amik indokolják, hogy csak a nőkre fókuszálj, és női vállalkozásokkal foglalkozz?

Vannak bizony! Egy vállalkozás elindításakor a nőkben sok különböző félelem tör felszínre: össze tudják-e hangolni a családi és üzleti életüket? Hogyan lehet egyszerre anyának és üzletasszonynak is lenni? Ezek a kérdések nagyon fontosak a nők életében, az ezekből fakadó félelem az egyik legmarkánsabb ok, ami miatt nem mernek belevágni a saját vállalkozásba. Szóval üzleti szempontból nagyon is különböznek a férfiaktól: nekünk, nőknek gyermekeink születnek, sokkal gyengédebbek, érzékenyebbek tudunk lenni, éppen ezért egy olyan kreatív közösségi teret akartunk létrehozni, ahol a nők nemcsak a marketingről, a pénzcsinálásról tanulhatnak, hanem lelkileg is tudunk nekik egy pluszlöketet adni. A vállalkozói létet holisztikusan próbáljuk megközelíteni, hiszen egy nőnek ez többről szól, mint egy üzlet felépítése, mindezt összhangba kell hozniuk családi életükkel is.

Forrás: Facebook/Pia Mancini
A demokrácia felsőbb szintje - Exkluzív interjú Pia Mancinivel

Pia Mancini munkatársaival együtt egy olyan internetes platformot fejlesztett ki, amely lehetővé teszi, hogy a polgárok kifejtsék véleményüket a politikai képviselőiknek, és aktuálpolitikai ügyekben érdemi konzultáció legyen a döntéshozók és a döntések által érintett lokális közösségek között. Az alkalmazás segítségével a választópolgárok közvetlen módon szavazhatnak és vitatkozhatnak az őket érintő közügyekről, bízva abban, hogy azt egyre több politikai döntéshozó fogja figyelembe venni. Pia Mancinivel, a DemocracyOS egyik alapítójával készített interjúnkat ITT elolvashatod.

A nők sokszor azzal indokolják, hogy nem vágnak bele egy önálló vállalkozásba, hogy úgy érzik, ez a világ nem nekik való, nem alkalmasak rá, magyarul túl kicsi az önbizalmuk. Szerinted minden nő képes lenne megtalálni az örömét, sikerét egy saját vállalkozásban? 

Igen, de ehhez a legfontosabb dolog a szemléletváltás: el kell hinniük, hogy bármi lehetséges, és hogy képesek rá. Szerintem minden nő meg tudja valósítani önmagát, el tudja érni a céljait, mind a magán-, mind az üzleti életben. Csupán csak el kell hinniük, hogy mindez lehetséges, ez az első és legfontosabb feladat. 

Minket általában olyan nők keresnek meg, akiknek megvan már a nagy ötletük, de fogalmuk sincs, hogyan vágjanak bele, és természetesen önbizalmuk sincs hozzá, nem hiszik el magukról, hogy képesek megvalósítani álmaikat. Első lépésként tehát abban kell segíteni nekik, hogy önmagukra találjanak, hogy tisztába kerüljenek erősségeikkel és gyengeségeikkel. Vannak kifejezetten ezt a szemléletváltást megcélzó kurzusaink. Elmondhatom, hogy a hozzánk forduló nők nagyjából 90 százaléka küzd önértékelési problémákkal, náluk mindig ez az első feladat: rendbe tenni az önbizalmukat, és felkészíteni őket az álmaik megvalósítására. Ebben a feladatban olyan más nők segítenek nekik, akik ugyanígy megküzdöttek már a démonaikkal. Ezenkívül természetesen tartunk vállalkozói oktatásokat, és segítünk abban is, hogy az ötletükhöz megfelelő befektetőket is találhassanak.

És hogy ki van még hátra?

Egy 17 éves (!) startupper lány olyan játékot hozott létre appra, ami tulajdonképpen egy lebutított businessképzés - pénzügyi és vállalkozási problémákon visz keresztül. A Mara Steiuval készített interjút a következő napokban olvashatod a Life.hu-n.