Sok kismamában felmerül a kérdés, mikor és milyen sportágat válasszon szeretett gyermekének. Most segítünk eligazodni a babasportok világában.

Játékos testfejlesztés

Mivel a kisdeded úgyis preferálja a kúszást-mászást, gurulást, hintázást, használd ki, és segítsd, hogy ez az öröm kiteljesedjen számára. Sok játékos feladattal és nevetéssel segítheted a sportszeretet kialakulását. A legelőnyösebb a kicsi számára, ha a szabad játék több, és az "irányított" játék kevesebb. Nyugodtan énekelj-tapsolj, dobogj vele, akár társaságban, akár egyedül. Mindenképp elengedhetetlen, hogy figyeld a gyermek reakcióit, visszajelzéseit, semmit nem szabad erőltetni. Ha úgy ítéled meg, hogy nem tetszik neki valami, akkor inkább hagyjátok abba. Fontos, hogy semmi negatív élmény ne vegye el a kedvét a mozgástól.

Forrás: Thinkstock

Babaúszás

A babaúszást már egészen korán, akár 3 hónapos kortól el lehet kezdeni. Szerencsére a szülők körében nagyon népszerűek lettek a korai fejlesztéssel foglalkozó programok. Az pedig bizonyított, hogy minél korábban érik a babádat a megfelelő ingerek, annál hatékonyabban fejlődnek az alapképességei. Így van ez a babaúszással is. Azt már a szülők nagy része tudja, hogy a vízben való mozgásnak számtalan jótékony hatása van. Bármilyen vízben végzett gyakorlat erősítő, fejlesztő, nyugtató hatású a csöppségekre. A magzati lét után a pozitív vízélmény nyugtató, kapcsolaterősítő szerepe vitathatatlan. A szülők pedig örömmel szemlélhetik, ahogy a kicsik vidáman lebegnek a vízben.

Forrás: Thinkstock

Babás jóga

A babás jóga azért nagyszerű, fejlesztő hatású mozgás, mert figyelembe veszi a babák korát, és alkalmazkodik a különböző fejlődési fázisokhoz. A gyakorlatok tartalmaznak
gyöngéd simogatásokat, nyújtásokat és erősítő gyakorlatokat. A fejtartás megjelenésével lehet elkezdeni az energetikusabb, játékosabb mozdulatokat, nagyobb koncentrációt igénylő feladatokat. A relaxáció, ami simogatás és összebújás a mamival, pozitív hatású a nyugtalan, nehezen alvó csöppségekre.

Forrás: Thinkstock