Heidi Klum pár nappal legkisebb csemetéje születése után a Victoria's Secret kifutóján tündökölt - természetesen bomba formában. Ám valljuk be, nem ez a normális, és hogyan is lehetne az. Kevés nő olyan szerencsés, mint Heidi, az újdonsült anyukák nagy része ugyanis hónapokig, sőt évekig küzd a babavárás alatt felkúszott kilókkal. Megkérdeztünk néhány csinos és fitt sztármamát, ők hogyan nyerték vissza álomsúlyukat. 

Csinosabb, mint a szülés előtt: Mádai Vivien

A műsorvezető kisfia már 15 hónapos, de Vivien szuper formában van. A fiatal anyuka 13-14 kilót hízott a terhessége alatt, ám nagyon gyorsan vissza is fogyott kezdősúlyára, sőt. ,,Elég stresszes volt az első időszak a babával, valószínűleg ezért is fogytam le. Most azonban már a mozgást is igyekszem beiktatni az életembe: még csak heti 1 alkalomra van időm. Tudom, hogy ez egyelőre nagyon kevés, de kezdésnek nem rossz, hamarosan többre is lesz időm."

Forrás: Facebook/Mádai Vivien

 

Vivi karcsúbb, mint a teherbe esése előtt volt, de szerinte fiatalon ez sokkal könnyebb. ,,Semmi nagy titok nincs, egyszerűen csak normálisan eszem, és a korom is sokat számít. Persze néha nekem sem sikerül rendszeresen étkezni, de alapvetően igyekszem sok zöldséget, gyümölcsöt fogyasztani. A kisfiam is ilyeneket kap, és mivel általában egy féle ételt készítek, így én is azt eszem, amit ő" – mesélte a sztármami.

Csisztu Zsuzsa a szoptatás miatt fogyott le

Az egykori tornászbajnoknő, műsorvezető 12 kilót hízott az első terhessége alatt, a 30-as éveinek második felében. ,,Nem voltam fiatal anyuka, de érettség szempontjából ez egyáltalán nem volt rossz. A második várandósságomnál 15 kiló jött fel, a víz több volt bennem, ezt éreztem például a gyűrűimen is. Emellett mindkétszer más évszakokra esett a babavárás, ezt is másképp viselte a szervezetem. A terhesség alatt is figyeltem a tápanyagbevitelre, szerencsére nem voltak falási rohamaim, de mindig volt nálam valami egészséges harapnivaló. Igyekeztem mindenféle ízzel bombázni a kicsit odabent, szerencsére nem voltam kívánós sem" – mesélte Zsuzsa, akit kérdeztünk arról is, sportolóként hogyan élte meg a teste változását.

Forrás: Facebook/Csisztu Zsuzsa

,,Az ember ebben az időszakban úgy érzi, valami olyasmit vesznek el tőle, ami mindig is a birtokában volt. Nekem is voltak rosszabb napjaim, amikor már semmi sem jött fel rám. Szerencsére azonban ott volt a férjem, aki a terhességem minden pillanatát imádta, ez pedig nagyon nagy segítség volt. Ráadásul mindketten nagyon vártuk már, hogy babázhassunk, és mindennél fontosabb volt a picik érkezése."

Zsuzsa szuper formában van, mindkét szülése után elég hamar megszabadult a terhesség alatt feljött pluszkilóktól. ,,A szoptatás számomra az iszonyatosan megnövekedett folyadékbevitelről szólt, nagyon sok vizet ittam. Közel 1 évig szoptattam mindkét babámat, edzeni fél évvel a szülés után kezdtem, és elég hamar lementek a pluszkilók. Abszolút természetes folyamat volt, az egészséges életmód és a mozgás mellett nem kellett diétáznom."

Sarka Kata a vércsoportdiétára esküszik

Kata az egyik legkitartóbb sztármami, ha edzésről és diétáról van szó. A Life.hu sztárszerzője idén megmutatta, hogy tudatos életvitellel, kőkemény edzéssel mit is lehet elérni, januártól pedig ismét kemény felkészülésbe kezd a tavaszi fitneszversenyre. A két babavárása alatti pluszkilókkal azonban ő is keményen megküzdött. Kata 30, illetve 33 kilót hízott a két terhessége alatt, ám ő az élő példa arra, hogy csak kitartás kell ahhoz, hogy leolvadjanak a babavárás alatt feljött pluszkilók.

Forrás: Facebook/Sarka Kata

,,Az első terhességem után pillanatok alatt lement a pluszsúly, csak egy kis diétára volt szükség. Dávidka születése után azonban nem volt minden zökkenőmentes: alig fél évig szoptattam, mert a császármetszés miatt újra meg kellett műteni engem, utána pedig nem volt könnyű a fogyás. Sportoltam, diétáztam, de látványos eredményeket az után értem el, hogy elkezdtem követni Rubint Réka számomra írt edzéstervét, diétáját. Ez után én is beleástam magam a dologba, felfedeztem a vércsoportdiétát, és azóta is tartom. Nekem beválik!" – mesélte a csinos édesanya.

Mit, hogyan, mikor?
A legtöbb állapotos nőben felmerül a kérdés, vajon mikor és hogyan kezdheti el a diétát, az edzést a szülés után? Korábban írtunk arról, Katalin hercegné hogyan nyerte vissza álomsúlyát, ennek kapcsán megszólalt a Life.hu dietetikus szakértője, Ihász Katalin is. ,,A szoptatás ideje alatt semmiképp nem szabad diétába kezdeni, hiszen a picinek is kell a változatos, táplálékdús tej. Az adagokra azonban már akár ilyenkor is lehet figyelni, sok folyadékot kell inni, illetve az édességeket is lehet mellőzni. Ha pedig már nem szoptat az édesanya, akkor is a szigorú diéta helyett az egészséges életmódra való áttérést, a kis adagok fogyasztását javaslom."

Persze az edzésről sem szabad megfeledkezni, korábban itt adtunk is tippeket, hogyan lehet lapos a has szülés után is. 

Sok nőnek a pluszsúlyon kívül a terhességi csíkokkal is akad problémája, nemrég arról is írtunk, ezek ellen milyen hatékony megoldások léteznek.

 

Kíváncsi vagy a magyar sztárok életmódtippjeire, arra, ők hogyan tartják magukat formában? Szombat délután 16:00-kor minden kiderül - nézd az Ez Zsír! magazint a LifeNetworkön SARKA KATÁVAL!